لزوم رعایت ضدحریق بودن اسکلت ساختمان‌ها

پژمان پشمچی‌زاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اظهار کرد: در مبحث سوم مقررات ملی ساختمان که راجع به موضوع ایمنی است که آخرین ویرایش آن در سال 92 در وزارت راه و شهرسازی کاملا به روز شده و در حال تهیه ویرایش جدید آن هستند.

 

وی در ادامه تصریح کرد:ساختمان پلاسکو طی سال های گذشته و در ابتدای بهره بردای از آن، مشاغل ممتازی در این مکان فعالیت می کردند که به تدریج با افول مشاغل و رقابت ها در شهر تهران از شکل اولیه خود خارج و تبدیل به کارگاه های تولیدی و مشاغلی پر خطر شده بودند.

 

پشمچی زاده افزود: در حال حاضر در تلاش هستیم که در هنگام ساخت اسکلت فلزی و فولادی ساختمان‌ها، بحث ضدحریق بودن آن را رعایت کنیم بدین معنا که در زمان حریق و پس از آن دارای مقاومت باشد و  در هنگام آتش‌سوزی زمان لازم برای فعالیت نیروهای امدادی فراهم شود که پلاسکو از این قاعده بی‌بهره بود.

 

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران بیان داشت: اینکه به عنوان یک الزام فرضی بخواهیم صرف عدم رعایت نکات ایمنی از فعالیت طیف عظیم مردم جلوگیری شود، در این صورت با موضوع رونق اقتصادی در کشور که مسئله‌ای جدی است مغایر بوده و موثرترین گام این است که صاحبان این مشاغل با پذیرش مسئولیت، صرف هزینه‌ای معقول و تصمیم درست نسبت به ایمن‌سازی واحدهای خود اقدام کنند.

 

وی در پایان افزود: تمام دستگاه‌های مرتبط در این زمینه مسئول هستند که حتی به صورت موقت از ادامه فعالیت واحدهای ناامن تا زمان رفع مشکل، جلوگیری شود.