پاسخ رئیس پلیس راهور ناجا به آقای وزیر

سردار تقی مهری در تشریح نقش عوامل مختلف در بروز سوانح و تصادفات ترافیکی اظهار داشت: بدنه مستحکم، داشتن ترمز ضد قفل، کیسه ایمنی هوا، لاستیک مناسب و تجهیزات ایمنی دیگر جزو مواردی است که به صورت دقیق مد نظر پلیس است و ما بر اساس استانداردهای صنعت و استانداردهای آلایندگی، شماره‌گذاری خودروها را انجام می‌دهیم.

وی در واکنش به اظهارات اخیر وزیر صنعت که سهم تصادفات را به گردن رانندگان انداخته و تنها عامل تصادف را رانندگان معرفی کرده بود، گفت: ایشان متأسفانه تنها فقط یک عامل را دیده‌اند در حالی که علاوه بر راننده، خودرو و راه نیز در وقوع تصادفات نقش دارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اضافه کرد: در تصادفات ترافیکی، راننده، جاده و خودرو و همچنین قوانین و شرایط محیطی در وقوع تصادفات مؤثر بوده و تعیین سهم و تقصیر هر یک قابل تعیین است.

مهری خاطرنشان کرد: باید توجه کرد که در وقوع یک تصادف، یا خودروساز استانداردها را رعایت نکرده، یا مشکل فنی جاده‌ها و راه‌ها عامل تصادف بوده و یا بی‌توجهی راننده به وقوع تصادف منجر شده است که کارشناسان پلیس با بررسی شواهد و قرائن تصادفات، طبق آنچه در قانون مشخص شده است، سهم این عوامل را به صورت مجزا مشخص می‌کنند.

 محمدرضا نعمت‌زاده اخیراً در مراسم نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور درباره اینکه می‌گویند "خودروهای داخلی آدم می‌کشند"، گفته بود: این راننده است که مقصر تصادفات است، اگر راننده سهل‌انگاری نکند حادثه‌ای اتفاق نمی‌افتد.