انتقادات خوزستانی‌ها از بی‌توجهی‌های مسئولان محیط زیست/ ابتکار! استعفا

امروز شهر اهواز در حالی میزبان روز جهانی تالاب‌ها بود که آسمان  شهر به مانند روزهای گذشته غبارآلود و ابری بود.

امروز کمتر خبرنگاری به دنبال درج اخبار مبنی بر میزان غلط گرد و غبار و آلودگی بود و همه با صدها امید از نقاط مختلف شهر و استان خود را به محل همایش رساندند تا شاید نوید روزهای آسمان آبی را از بانوی محیط زیستی کشور بشنوند.

معصومه ابتکار اما، سیاست‌مدارانه و پس از شنیدن صحبت‌های تمام سخنرانان، تریبون محل همایش را با تریبون صحن دادگاه اشتباه گرفته و از همان ابتدا به تأیید دولت متبوع خود و مبرا کردن عملکرد سازمان محیط‌زیست پرداخت.

بانوی محیط‌زیست کشور زمانی که رئیس مجمع نمایندگان استان آبگیری تالاب‌ها را با صراحت تکذیب کرد، با سکوت ادامه سخنرانی حجت‌الاسلام ناصری‌نژاد را دنبال کرد اما زمانی‌که آقای ناصری‌نژاد درباره سد گتوند و اثرات مخربش گفت، ابتکار به‌دور از اخلاق سیاسی صحبت‌های وی را قطع کرد و با صدای بلند از پایین سن گفت: مسببش الان شیراز است...

و همین واکنش ابتکار، که در واقع سیاسی بود تا محیط زیستی پایه‌گذار اتفاقات بعدی شد.

یکی از حاضران خطاب به ابتکار گفت: خیانت و بی‌توجهی در حق مردم خوزستان، شهدا و خانواده جانبازان و معلولان بس است.

فردی از جمعیت نیز، با شعار (ابتکار، استعفا استعفا) وی را مورد خطاب قرار داد.

در این هنگام فعالان با در دست داشتن بنرهایی که خواستار توجه مسؤولان به وضعیت محیط‌زیست خوزستان بودند، شعار دادند، خانم ابتکار! لطفاً بیایید و در خوزستان زندگی کنید که مورد تأیید حاضران قرار گرفت.

ابتکار در  طول صحبت‌های خود با عنوان کردن اغلب تالاب‌های کشور و بازگو کردن مشکلات آنها زمینه‌چینی مناسبی برای عادی کردن معضل تالاب‌های استان کرد.

البته به تعبیر وی، دولت تدبیر برای سیاست‌های خود برنامه‌های علمی دارد و وعده‌های توخالی نمی‌دهد.

انتظار می‌رفت پس از این گفته همگی مشکلات تالاب‌ها را مختومه اعلام کرده و راهی منزل شوند اما برخی افراد که عادت دارند مشکلات مردم را حزبی و با تأیید عملکرد غلط دولت‌ها حل کنند ماندند و برای خانم ابتکار کف مرتب زدند.

همان‌هایی که در بحران اخیر استان از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های خود گوش فلک را از انتقادها به محیط‌زیست کر کردند، ولی امروز با تکرار مکررات دولت تدبیر و امید به وعده‌های ایشان دوباره اعتماد می‌کنند؛ به‌راستی مردم ما چقدر زود وعده رئیس‌جمهور را در مصلای اهواز مبنی بر عدم انتقال آب فراموش کردند.

راستی خانم ابتکار اگر سنگ بنای سدسازی و مصوبات انتقال آب در دولت‌های قبلی زده شده به‌طور حتم مطالعات آن در دولت‌های قبل‌تر و منتسب به سازندگی انجام شد اما چرا دولت تدبیر امید به استمداد همین طرح‌ها تیشه به ریشه استان زد؟