بیل گیتس، وارن بافت و ...، مردان ثروتمندی هستند که به فعالیت‌های انساندوستانه شهره‌اند اما زنان بشردوستی هم وجود دارند که رویایشان جهان عاری از فقر و خشونت است. آن‌ها با تاسیس موسسات خیریه و تولید جواهر، کیف، محصولات ویژه برای شرکت‌های بزرگ و ... تلاش می‌کنند تا با آموزش کودکان و دختران یتیم و بی‌بضاعتی که در اقصی نقاط جهان زندگی می‌کنند، برایشان زندگی بسازند.

نوئلا کورسائیس موسونکا

نوئلا کورسائیس موسونکا بنیانگذار موسسه خیریه و غیرانتفاعی «مالائیکا» است که هزینه تحصیل و زندگی بیش از 230 دختر بی‌بضاعت را در روستایی در جنوب غربی جمهوری دموکراتیک کنگو می‌پردازد. نوئلا در جمهوری دموکراتیک کنگو به دنیا آمد اما در کودکی به دلیل مرگ پدر و ناتوانی مادرش در تامین هزینه‌های زندگی این کشور را ترک کرد. او که هدفش پرورش نسلی از رهبران جوان و مشتاق برای ساختن آینده‌ای روشن است با تاسیس خیریه مالائیکا تلاش می‌کند تا از نابودی خانواده‌های فقیر جلوگیری کند.

کارولین رافائلین

کارولین رافائلین، ملکه جواهرات، موسس خیریه «الکس و آنی» است که تاکنون بیش از 30 میلیون دلار به موسسات خیریه جهان اهدا کرده تا دختران بی‌بضاعت و مستعد جهان طراحی، تولید و فروش حلقه، گردنبند و دستبند را بیاموزند. او به سایت بلومبرگ گفت: «طراحان شرکت کارولین با همکاری مدیران موسسه خیریه الکس و آنی در حال طراحی مجموعه‌ای از جواهرات هستند تا با فروششان، سرمایه لازم برای ساخت و تجهیز خوابگاه‌های ویژه دختران بی‌بضاعت و یتیم را فراهم کنیم.»

لیلا جهان

لیلا جهان، بنیانگذار موسسه خیریه غیرانتفاعی «Samasource» است که تلاش می‌کند نشان دهد، فقرا و بی‌بضاعتان جهان افراد منفعل و منتظر دریافت اعانه نیستند، بلکه آن‌ها نیروی کار عظیمی هستند که تاکنون از آن‌ها استفاده بهینه نشده است. لیلا در تابستان سال 2008 میلادی موسسه خیریه‌اش را تاسیس و با تاسیس کارگاه‌های استاندارد در شهرها و روستاهای دورافتاده کشورهای در حال توسعه صدها نفر از افراد فقیر را به کار گمارد تا محصولات ویژه‌ای برای شرکت‌های گوگل و eBay تولید کنند.

لائورا بوش

لائورا بوش بنیانگذار موسسه خیریه «FEED» با طراحی، تولید و فروش کیف‌های زیبا و متنوع، به برنامه غذای سازمان ملل متحد در تامین غذای مدارسی که در مناطق فقیرنشین قاره‌های آمریکا و آفریقا قرار دارند کمک می‌کند. لائورا از زمان تحصیل در دبیرستانی در شهر پرینگستون در ایالت آریزونای آمریکا به برنامه غذای سازمان ملل متحد پیوست و علاوه بر اینکه سخنگوی آن شد در طراحی و تولید محصولات نیز نقش داشت. اما نقطه عطف زندگی‌اش تاسیس موسسه خیریه FEED و طراحی و تولید کیف‌های زیبایش بود. او درآمدی که از طریق فروش کیف‌ها به دست آورده به برنامه غذای سازمان ملل اهدا می‌کند تا هزینه صبحانه کودکان گرسنه در مدارس تامین شود.  

نایلا روجر

نایلا روجر موسس موسسه خیریه «Mama Hope» است. او در موسسه خیریه‌اش از بانوانی که به عدالت اجتماعی علاقه دارند حمایت کرده و به آن‌ها در دوره‌های فشرده 9 ماهه آموزش می‌دهد و با سازمان‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند مرتبطشان می‌کند. یکی از جنبه‌های نوآورانه فعالیت موسسه خیریه Mama Hope تاکید بر حمایت از دیدگاه کارمندان محلی به جای تحمیل دیدگاه‌های خارجی است.