به جوان باید حق لذت بردن از زندگی حلال را داد

سید محمود علوی عصر امروز در آیین گشایش پایتختی جوانان جهان  اسلام در شیراز اظهار داشت: ای‌کاش برنامه‌های آیین گشایش پایتختی جهان اسلام طوری برنامه‌ریزی می‌شد که امکان حضور و همراهی بیشتر علما نیز در این برنامه‌ها بود و از حضورشان بیشتر بهره می‌بردیم که امیدواریم این‌گونه موارد درسی برای آینده ما باشد.

وی در ادامه با اشاره به دین اسلام و توجه ویژه این آیین مبین به شخصیت جوان گفت: جوان دلی پاک و روحی شفاف دارد و آرمان‌گرا و در این مسیر حاضر به فداکاری است، چراکه هنوز درگیر تعلقات دنیوی نشده و باید بگویم که نسل جوان نیاز به حمایت دارد و باید با تربیت صحیح دینی وی را حمایت کرد.

این مقام مسؤول افزود: باید جوان را درک کرد و گرایش‌های وی را جدی گرفت چراکه جوان واقع‌گرا و زیباگرا است و نباید این ویژگی‌ها را در این امانت الهی نادیده بگیریم بلکه با مدیریت صحیح غرایز، راه لذت بردن منطقی و حلال از زندگی را به وی یاد دهیم.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه جوان اخلاق‌دوست است، گفت: پیامبر گرامی ما اسوه اخلاق است و اسلام برای نسل جوان برنامه‌های جدی دارد چراکه در باور اسلام نسل جوان آماده تأثیرپذیری است، بنابراین باید به بهترین شکل ممکن در دل جوان نهال اخلاق را کاشت.

علوی ادامه داد: گرایش جوان به علم بیش از دیگران است و انتظار ائمه ما از جوانان دو چیز بوده که یا در حال آموختن باشد یا در حال آموزش دیدن، چراکه اسلام همواره جوان را در حال رشد و شکوفایی می‌خواهد.

وی با اشاره به اینکه جوان خداجو در پیشگاه خداوند ارزش دارد، افزود: به جوان باید حق لذت بردن از زندگی داد چراکه درب لذت بردن را اسلام به روی جوان‌ها نبسته است و باید برای وی لحظات شیرین و لذت‌بخش فراهم کرد اما خود جوان می‌داند که نباید عمرش را کامل در لذت بگذراند.

وزیر اطلاعات حضور جوانان را در عرصه‌های گوناگون کشور از پیش از انقلاب تا به امروز برشمرد و اظهار داشت: جوانان ما مظهر معرفت و درک بالای انسانی بوده‌اند و حضور آن‌ها در عرصه‌های گوناگون دفاع مقدس، انرژی هسته‌ای و مسائل دیگر نشان از خلاقیت و پویایی نسل جوان ما دارد.

علوی تصریح کرد: جوانان کشورهای اسلامی امروز در تمام نقاط دنیا حماسه می‌آفرینند که از آن جمله می‌توان به جوانان کشورهای لبنان، فلسطین، یمن، بحرین، سوریه و... اشاره کرد که به تأسی از آرمان‌های انقلاب اسلامی، محکم و استوار جلوی زورگوهای دنیا می‌ایستند.

وی در پایان نیز با اشاره به پایتختی شیراز به‌عنوان جوانان جهان اسلام گفت: باید در این یک سال پایتختی در شیراز، این پرچم پایتختی را با درخشش به اهتزاز درآورد و الگوی مناسبی برای جوانان کشورهای اسلامی بود.

بنا بر این به گزارش، در شروع نخستین برنامه این مراسم به‌خاطر مشاهده مواردی که با شان و منزلت و اهداف پایتختی جوانان جهان اسلام و همچنین سومین حرم اهل‌بیت (ع) مغایرت داشت حضرات آیات ایمانی و دستغیب نماینده ولی‌فقیه در فارس و همچنین تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی نمایندگان مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری جلسه را ترک کردند که در همین مورد وزیر اطلاعات در ابتدای سخنرانی خود تصریح کرد که ای‌کاش به‌نحوی برنامه‌ریزی می‌شد تا می‌توانستیم از وجود و محضر این علمای بزرگ بهره‌مند می‌شدیم.