احداث مسجد در سطح محله صادقیه/ نسبت به کمبود فضای آموزشی محله اقدام شود

به گزارش افکارنیوز، محسن پیرهادی در رابطه با وضعیت محله صادقیه واقع در منطقه 18 گفت: در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری لازم بود که در حوزه ساماندهی مشاغل مزاحم و عاملین سد معبر به ویژه کارگاه های مزاحم واقع در کوچه شهید یعقوبی اقداماتی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: پس از بررسی های لازم مشخص شد امکان ایجاد فضای سبز در قطعه زمین بایر واقع در خیابان شهید زقر، جنب سوله بحران منطقه 18، جنب زمین چمن شهید زقر وجود دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کمبود روشنایی معابر محله صادقیه اظهارکرد: پیگیری لازم به منظور تأمین روشنایی معابر، خیابان ها و برخی کوچه ها و خیابان ها اعم از خیابان طالقانی، زمین چمن شهید زقر و ... انجام شده است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران خواستار پیش بینی مخازن متعدد در راستای تفکیک زباله های تر و خشک در سطح محله صادقیه شد و تصریح کرد: علاوه بر لزوم در نظر گرفتن مخازن تفکیک زباله، لازم است به منظور طوقه بندی درختان خیابان طالقانی و خیابان فولاد و همچنین ساماندهی و مرمت نهر واقع در خیابان فولاد برنامه ریزی شود.

پیرهادی خاطرنشان کرد: برخی تیرهای برق واقع در محله به دلیل عقب نشینی های صورت گرفته در معابر باید جا به جا شوند.

وی ادامه داد: در نقاطی از جمله رو به روی سرای محله و ابتدای کوچه عصمتی، انتهای کوچه بهداری، کوچه صفدری، کوچه دوابی، کوچه رحمانی، کوچه مسجد و کوچه دائی بابایی بین باهنر شرقی و غربی باید نسبت به جا به جایی تیرهای برق اقدام شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران حضور معتادان و کارتن خواب ها در سطح محله صادقیه را یک معضل دانست و گفت:

به منظور جمع آوری معتادین و کارتن خواب های واقع در میدان شهید سروری، راه آهن و خیابان های شهید غفاری و شهید زقر باید اقداماتی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک اظهارکرد:

امکان بازگشایی انتهای خیابان طالقانی به خیابان مهر و همچنین امکان تعریض زیرگذر شهید زقر وجود دارد.

پیرهادی افزود: این امکان وجود دارد که پل عابر پیاده واقع در ابتدای خیابان غفاری و مترو نعمت آباد نیز مکانیزه شود. همچنین سنگفرش کردن پیاده رو شهید زقر نیز در دست بررسی قرار دارد.

وی با اشاره به نیاز محله صادقیه به احداث مجموعه ورزشی چندمنظوره اذعان کرد: جهت بهره مندی بانوان و آقایان در سطح محله از امکانات ورزشی، باید نسبت به احداث مجموعه ورزشی چند منظوره در محل اقدام شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: طبق اظهارات شورایاری، محله صادقیه فاقد مرکز فرهنگی، مسجد و حسینیه است و باید نسبت به احداث مسجد یا حسینیه در محله اقدام شود.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در خصوص وضعیت بافت فرسوده محله صادقیه تصریح کرد: کوچه های شهید یعقوبی، رحمانی، دوابی، شهید اصغری 1 و 2، مطهری، داستانی، 22 بهمن، باهنر، همتی، دائی بابایی و خیابان فولاد حد فاصل بزرگراه آیت الله سعیدی تا مترو نعمت آباد در محدوده بافت فرسوده قرار دارد.

وی به کمبود مدرسه در سطح محله صادقیه اشاره کرد و گفت: امکان احداث مدارس متوسطه دخترانه و پسرانه در مقطع دبیرستان در سطح محله وجود دارد و نیاز است در این رابطه وزارت آموزش و پرورش اقداماتی را در دستور کار قرار دهد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همچنین لازم است نسبت به تجهیز مدارس ابوذر و طریق القدس به امکانات ورزشی اقدام شود.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران خواستار استقرار کانکس پلیس در سطح محله صادقیه شد و تصریح کرد: پیش بینی استقرار کانکس پلیس به منظور حضور نیروی انتظامی جهت برقراری امنیت در سطح محل باید در دستور کار قرار گیرد.

پیرهادی با اشاره به درخواست های صورت گرفته به منظور تغییر نام برخی از کوچه ها و خیابان های سطح محله صادقیه اظهارکرد:

در خصوص نام گذاری کوچه 22 بهمن به نام شهید زبردست، کوچه مطهری به نام شهید امیرحسین عشقی و خیابان طالقانی به نام شهید حق گو درخواست هایی ارائه شده و این موضوع در دست بررسی است.