چرا رئیس جمهور رئیس مدیریت بحران است؟

 اقبال شاکری در 326 جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پس از اظهارات محمد باقر قالیباف شهردار تهران درباره حادثه پلاسکو اظهار داشت: باید گزارشات مربوط به حادثه پلاسکو گرفته و جمع بندی شود و به دست مسئولان مربوطه قرار گیرد و باید از موازی کاری و اتلاف منابع جلوگیری شود 

وی با اشاره به اینکه نباید از انجام اقدامات اساسی برای سه هزار ساختمان ناایمن غافل شد بیان داشت: معاونان شهرداری باید بررسی‌های لازم را انجام دهد و تجربیات لازم را درباره حادثه پلاسکو اخذ کنند.

شاکری بیان داشت: تجهیزات خریداری شده برای آتش‌نشانان تقلبی است. مسئول واردات کالاهای تقلبی و قاچاق چیست؟ مسئول ناظر پروژه و مسئول خرید و فروش چه کسی است؟

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران افزود: با بارش نیم روز باران و برف شمال و جنوب یک استان قفل شد چه کسی باید در این خصوص پاسخگو باشد.

وی گفت: مسولان پیش‌‌بینی وزش نسیم را کردند اما طوفان وزید. چه کسی در این باره مسئول است؟ 

شاکری یاداور شد: باید به شورا به مسائل کلان پرداخته شود. چرا که مردم از پاس‌کاری مسئولان دیگر خسته شده‌اند. مانند بازی پینگ پنگ توپ را در زمین یکدیگر می‌زنند.

وی بیان داشت: ناکارآمدی از سیستم است و چه کسی باید آن را ساماندهی کند. نباید احساسی تصمیم بگیریم.

وی یادآور شد: رئیس‌جمهور که نمی‌رسد جلسات بحران را برگزار کند چرا به عنوان رئیس انتخاب شده است؟

شاکری یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی کلاه مدیریت بحران به سرشان گشاد است و آنها حتی قادر نیستند کارهای خود را به درستی انجام دهند.