شرایط کیفیت ناسالم هوا برای ۷ استان کشور

امیر حسین نقشینه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: در حال حاضر شرایط جوی نسبتا پایدار در اکثر نقاط کشور حکمفرما است و انباشت آلاینده‌ها به سبب پدیده وارونگی دما در کلانشهرها و به‌ویژه شهر تهران پدید آمده است.

وی افزود: انباشت آلاینده‌ها در شهرهای تهران، اراک، تبریز، مشهد، قم، کرج و اصفهان طی 24 ساعت آینده نیز ادامه می‌یابد و شرایط برای گروههای حساس ناسالم خواهد بود که زنان باردار، سالمندان، کودکان و بیماران باید از تردد غیر ضروری در سطح شهر اجتناب کنند.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی سه روز آینده افزایش دما در غالب نقاط کشور جای کاهش دما را خواهد گرفت و از طرفی سکون نسبی جو و پایداری آن مناطق مختلف کشور را در بر می‌گیرد.

نقشینه ادامه داد: عصر امروز موج بارشی خفیفی  از روی شمال غرب کشور گذر خواهد کرد و استانهای این محدوده را دچار بارشهای پراکنده باران خواهد کرد.

وی عنوان کرد: بدین ترتیب آذربایجانها و گیلان در ساعتهای آتی دچار بارشهای خفیف و پراکنده باران می‌شوند که این بارشها عصر فردا روی رشته‌ کوههای البرز مرکزی نیز به‌وجود می‌آید و استان تهران نیز با بارشهای پراکنده مواجه خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: موج بارشی خفیفی طی ساعتهای آتی از جنوب کشور گذر خواهد کرد و بخشهایی از استانهای بوشهر، فارس و کرمان را دچار بارشهای پراکنده باران خواهد کرد.

نقشینه تصریح کرد: بارشهای پراکنده ناشی از عبور موجهای خفیف در عصر سه‌شنبه از کشور خارج خواهد شد و مجدداً در روز چهارشنبه جوی پایدار تمام استانها را در بر می‌گیرد.

وی افزود: در روز چهارشنبه انباشت غلظت آلاینده‌ها مجدداً شهرهای بزرگ و تهران را با شرایط ناسالم برای گروههای حساس مواجه می‌کند و کلانشهرها فقط روز سه‌شنبه هوایی مناسب خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور  از ورود سامانه بارشی گسترده در روز پنجشنبه خبر داد و گفت: سامانه بارشی از غرب کشور و در اواخر روز پنجشنبه وارد خواهد شد و در روز جمعه نیمه غربی کشورمان به طور کامل بارانی و برفی خواهد بود.

نقشینه ارومیه با 14 درجه زیر صفر را سردترین نقطه کشور و بندرعباس با 18 درجه زیر صفر را گرمترین نقطه کشور دانست و اظهار کرد: دمای هوای امروز تهران در گرمترین لحظات به هفت درجه بالای صفر رسیده که دمای هوا رفته رفته در روزهای آینده افزایش پیدا می‌کند.