برخورد قانونی و نظارت بر عملکرد انبوه سازان در محله دریاچه شهدای خلیج فارس

به گزارش افکارنیوز، محسن پیرهادی در رابطه با وضعیت محله دریاچه شهدای خلیج فارس واقع در منطقه 22، اظهار کرد: در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، پیش بینی و احداث بوستان و فضای سبز در سطح محله، تجهیز و مناسب سازی بوستان ها و پارک ها به وسایل ورزشی، تفریحی و رفاهی، افزایش تعداد مخازن جهت تفکیک زباله های خشک و تر در سطح محله در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ساماندهی و اجرای تمهیدات ترافیکی در ایام تعطیل به منظور تردد و پارک خودروها در سطح محله به ویژه در محدوده حاشیه غربی و شمالی دریاچه خلیج فارس و همچنین ساماندهی و افزایش خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی در سطح محله به منظور بهره مندی و ایجاد دسترسی به حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار دارد.

پیرهادی افزود: خط کشی و نشانه گذاری معابر محلی به منظور افزایش امنیت تردد عابرین به ویژه محدوده پیرامونی مدرسه میثاق اندیشه (واقع در خیابان جوزانی) و محدوده پمپ بنزین به سمت خیابان جوزانی از مواردی است که در دست اقدام است.

به گفته عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ترمیم، لکه گیری و آسفالت معابر مورد نیاز محله به ویژه محدوده روبروی پروژه ایران مال در دستور کار شهرداری منطقه قرار گرفته است.

وی همچنین به ترمیم و مناسب سازی شبکه معابر برای معلولان و سالمندان در سطح محله  اشاره کرد و افزود: در این زمینه باید  اقداماتی در سطح معابر و پیاده روهای ورودی املاک تجاری، مسکونی و درمانی صورت گیرد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران افزود: ساماندهی و اصلاح هندسی معابر، به ویژه مسیر ورودی وخروجی پارکینگ شمالی دریاچه خلیج فارس و همچنین سه راهی بلوار میعاد و شهید حدادی به منظور تسهیل تردد خودروها در دستور کار قرار گرفته است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساماندهی پارکینگ شرقی دریاچه خلیج فارس واقع در روبروی محدوده پروژه ایران مال از دیگر مواردی است که در محله شهدای خلیح فارس در دست پیگیری است.

پیرهادی با تأکید بر اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در محل، بیان کرد: پیش بینی و احداث مجموعه های ورزشی و تفریحی مختص جوانان، بانوان، سالمندان و کودکان در سطح محله، احداث مسجد و حسینیه، پیش بینی و احداث ساختمان سرای محله برای محله مذکور و همچنین تجهیز و تعمیر ساختمان سرای محله فعلی به امکانات و تجهیزات مورد نیاز از موضوعاتی است که در دست بررسی است.

وی با تأکید بر اجرای برنامه های کاهش آسیب از سوی دستگاه های مسئول در محل، بیان کرد: در این زمینه باید اقدامات لازم در خصوص وضعیت نامطلوب در سطح محله دریاچه شهدای خلیج فارس انجام شود.

پیرهادی  ادامه داد:  نامگذاری یک خیابان و یک بلوار از امتداد ناحیه 4  شهرداری تا آزادشهر که درحال حاضر فاقد نام است به کمیسیون نامگذاری ارجاع می شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در حوزه شهرسازی و معماری محله نیز مواردی از جمله برخورد قانونی و نظارت بر عملکرد انبوه سازان، شرکت های ساختمانی، تردد اتومبیل های سنگین و جابه جایی مصالح ساختمانی و خاکبرداری در سطح محله که موجب معضلات و مشکلات برای ساکنین محله  شده است به ویژه آلودگی صوتی، آلودگی هوا،  مشکلات زیست محیطی و ... در دستور کار است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اجرای طرح های جدید در سطح محله، بیان کرد: در حوزه برنامه و بودجه تلاش می شود تا اعتبارات لازم برای احداث مجموعه های ورزشی در سطح محله، احداث ساختمان سرای محله ، احداث بوستان و تجهیز آن به وسایل و امکانات ورزشی و تفریحی مورد نیاز و احداث مسجد و حسینیه در محله پیش بینی شود.

پیرهادی در پایان از پیش بینی احداث و استقرار کانکس نیروی انتظامی به منظور برقراری امنیت در سطح محله خبر داد.