عدم وجود درمانگاه در خیابان جردن/ توقف خودروها به صورت دوبله در خیابان مهرداد

به گزارش افکارنیوز، محسن پیرهادی با اشاره به وضعیت محله امانیه واقع در منطقه 3، اظهار کرد: در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری باید نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی و رفت و روب معابر انجام شود تا مشکلی در این بخش ایجاد نشود.

وی ضمن اشاره به بررسی امکان احداث میدان میوه و تره بار در سطح محله امانیه، گفت: مدیریت شهری در تلاش است تا شرایط بهتری را برای شهروندان در محل ایجاد کند و به همین جهت درخواست های آنها مورد بررسی قرار می گیرد.

پیرهادی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که اکثر شهروندان در محلات دارند کمبود نور در بوستان ها است که در این زمینه پیگیری لازم به منظور تأمین روشنایی معابر و کوچه های سطح محله از جمله کوچه گل گشت جهت برقراری امنیت اهالی صورت گرفته است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: امحاء حیوانات موذی اعم از موش و ... به ویژه در نهرها و کانالهای خیابان ولیعصر(عج) از مواردی است که در دست پیگیری قرار دارد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک در محله امانیه مواردی از جمله امکان احداث ایستگاه تاکسی خطی در خیابان آفریقا به منظور دسترسی به ایستگاه مترو، ساماندهی مسافربرهای شخصی در سطح محله، امکان ساماندهی ترافیکی در خیابان آفریقا به ویژه در ساعات اوج ترافیک و بهسازی پیاده روهای سطح محله در دست بررسی است.

وی افزود: بررسی امکان احداث پارکینگ طبقاتی در سطح محله با مشارکت بخش خصوصی در سطح محله در دستور کار قرار دارد.

پیرهادی بیان کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی محله امانیه نیز چند موضوع در دست پیگیری است که عبارتند از بررسی امکان احداث سالن های ورزشی چند منظوره و زمین های چمن مصنوعی در سطح محله، بررسی امکان پیش بینی فضای بازی کودکان در سطح محله به ویژه در خیابان آفریقا و بررسی امکان تجهیز ساختمان سرای محله به امکاناتی نظیر سالن همایش، کپسول های آتش نشانی، تعمیر چاه فاضلاب و ... رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در حوزه معماری و شهرسازی نیز بررسی امکان حفاظت از بناهای تاریخی و سنگی سطح محله به ویژه نخستین خانه سنگی تهران واقع در ابتدای خیابان طاهری و روان پور و نظارت مستمر بر نحوه اجرای ضوابط و مقررات طرح تفصیلی و ممانعت از صدور مجوز بناهای بلند مرتبه در سطح محله در دستور کار قرار گرفته است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: جهت اجرای طرح های جدید از جمله احداث سالن های ورزشی چند منظوره و زمین های چمن مصنوعی در سطح محله، تجهیز ساختمان سرای محله به امکاناتی نظیر سالن همایش، کپسول های آتش نشانی، تعمیر چاه فاضلاب نیاز به بودجه است که تلاش می شود در بودجه سال آینده شهرداری اعتبارات لازم پیش بینی شود.

وی به درخواست مطرح شده از سوی اهالی محل اشاره کرد و افزود: شهروندان ساکن محله امانیه درخواست کردند پلیس راهور در سطح محله به ویژه در ساعات اوج ترافیک در خیابان های فرعی آفریقا مستقر شود که این موضوع در دست پیگیری است.

پیرهادی در پایان خاطر نشان کرد: دو مشکل اساسی در محل وجود دارد که عبارتند از: عدم وجود درمانگاه در خیابان جردن و  توقف خودروها به صورت دوبله در خیابان مهرداد که امیدواریم این موارد با همکاری سایر دستگاه ها بر طرف شود.