ورود سامانه بارشی در اواخر وقت روز چهارشنبه به کشور

احد وظیفه  درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: امروز به سبب عبور موج کم‌دامنه تراز میانی جو در جنوب شرق کشور شاهد افزایش ابر، وزش باد و بارشهای پراکنده باران و برف خواهیم بود.

وی ادامه داد: از امروز تا اوایل روز پنجشنبه پایداری نسبی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت سبب افزایش آلاینده‌های جوی خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: از بعد از ظهر روز چهارشنبه با نفوذ جریانهای شمالی در سواحل غربی خزر شاهد ابرناکی و بارش پراکنده باران، برف و وزش باد شدید خواهیم بود.

وظیفه با اشاره به ورود سامانه بارشی  در اواخر وقت روز چهارشنبه افزود: با ورود یک سامانه بارشی در بخشهایی از غرب کشور ابرناکی و بارش باران و برف  آغاز خواهد شد و بارشها رفته رفته گسترش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در روز پنجشنبه شاهد تشدید بارشها در غرب کشور، شمال‌غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و بخشهایی از جنوب غرب کشور خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که از  عصر روز چهارشنبه با افزایش سرعت وزش باد در عراق، توده گرد و خاک به استانهای جنوب غرب کشورمان منتقل شود.

وظیفه درباره وضعیت خلیج‌ فارس و دریای خزر نیز اظهار کرد: امروز خلیج‌ فارس و غرب تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید مواج پیش‌بینی می‌شود و در روز چهارشنبه و پنجشنبه نیز دریای خزر مواج خواهد بود.

وی تصریح کرد: از عصر روز چهارشنبه و در روز پنجشنبه نوار شمالی کشور دچار کاهش نسبی دما خواهد شد و مردم استانهای شمالی نیز تا حدودی با برودت هوا مواجه می‌‌شوند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور ارومیه با 13 درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس را با 23 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران نیز امروز به 10 درجه بالای صفر رسید که در 24 ساعت آینده دمای هوا در گرمترین لحظات دو درجه افزایش می‌یابد.