نقش زنان در مدیریت شهری

بانوان شورایار، قاصدان پیام شورایاری‌ها باشند همایش «عارفه» با موضوع نقش زنان در مدیریت شهری روز گذشته با حضور بانوان شورایار شهر تهران در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

در این همایش مرتضی طلایی نایب رییس شورای شهر تهران گفت: با همکاری یکدیگر کمپین ملی ایمنی ایجاد کنید تا امسال شاهد مجروح شدن و خسارات مالی و مادی فراوان نباشیم. از سوی دیگر با برگزاری نشست های منطقه ای تلاش کنید شورایاری ها را در رسیدن به اهداف مهم خود یاری کنید. به گزارش سایت شورایاران، مرتضی طلایی رییس ستاد هماهنگی شورایاری ها با بیان اینکه سالانه ده ها هزار نفر در کشور به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی جانشان را از دست می دهند، گفت: درجامعه سالانه خسارت های جبران ناپذیری را به دلیل بی توجهی و غفلت هزینه می‌کنیم. خسارت‌های جبران‌ناپذیری در جامعه به دلیل این بی‌توجهی و غفلت پرداخت می‌شود.

نایب رییس شورای شهر تهران خطاب به زنان شورایار تهرانی گفت: از شما زنان در جمع انتظار ایجاد یک نهضت ملی و یک جریان ملی در موضوع ایمنی را دارم. تلاش کنیم با همکاری یکدیگر  یک کمپین ملی ایجاد کنیم تا به ویژه در ایام پایان سال و چهارشنبه سوری امسال شاهد مجروح شدن و خسارات مالی و مادی فراوان نباشیم.

 طلایی با بیان اینکه  زنان، موتور محرکه جامعه هستند، افزود: زنان در جامعه ما عامل تحرک، پویایی، کارآمدی، خلاقیت، نشاط، شادابی، سلامت روح و سلامت جسم و سلامت روان هستند و برای رسیدن به یک جامعه سالم، ارزشی و اخلاق‌مدار حضور زنان به عنوان موتور محرکه رسیدن به این اهداف قابل توجه و حائز اهمیت است. اگرچه زنان ما نسبت به توانمندی و ظرفیت‌های خود غافل هستند اما ما از طریق اقداماتی به دنبال این هستیم که این اعتماد به نفس را در مجموعه ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به اندیشه‌های متعالی و رسیدن به جامعه ای که نسل مسلمان و اخلاق‌مدار تربیت می‌کند و جامعه ای که زنان به عنوان موتور محرکه آن هستند باید فعالیت، برنامه‌ریزی و کار خستگی ناپذیر انجام دهید. شورایار بودن یک فرصت در اختیار شما بانوان قرار می دهد که باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کنید.  

رسیدن به خانواده سالم هدف اصلی از سوی بانوان
رییس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها خطاب به مسئول امور بانوان در ستاد هماهنگی شورایاری ها گفت: تمامی زمینه‌ها در ستاد فراهم شده و تاکید شده که هم پای آقایان درخدمت امور بانوان شورایار باشید تا با پشتیبانی همه جانبه بتوانیم عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم و در مسیر اهداف قدم برداریم. بانوان تلاش کنند قاصدان پیام شورایاری‌ها باشند.

 طلایی رسیدن به خانواده سالم و خانواده محوری  را هدف اصلی یک جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: در بحث خانواده محوری موضوع اصلی خود شما هستید. در ابتدا باید خود بانوان شورایار به سطح استانداردهای خانواده متعالی، سالم و با همه مشخصه های مورد نظر دست پیدا کنند. مشکلات متفاوت است و راهکار رسیدن به خانواده سالم و استاندارد هم کار بسیار ساده و روانی است در حالی که در عمل سخت و پیچیده است.

 طلایی با اشاره به اینکه با همکاری تمامی بانوان باید بتوانیم ظرفیت های موجود را افزایش دهیم، افزود: ستاد هماهنگی شورایاری ها تمامی پشتیبانی ها را از بانوان انجام می‌دهد اما شما نیز با برنامه‌ریزی واقدامات به موقع اهداف و کارهای اجتماعی را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

وی با ابراز امیدواری درباره همکاری تمامی بانوان شورایار گفت: امیدوار هستیم حرکت مجموعه نهاد شورایاری ها در رسیدن به اهداف فرهنگی و اجتماعی با کمک شما اجرایی و عملیاتی شود چون متاسفانه رویکرد حاکم در فضای شورایاری بیشتر عمرانی و خدماتی است اما در انتخابات هیت رئیسه مناطق این دوره سعی کردیم حضور خانم‌ها را افزایش دهیم.

طلایی خاطر نشان کرد: قرارگاه های فرهنگی را در خانه و محلات تاسیس کنید و با همکاری یکدیگر سعی کنید از مشکلات و نارسایی‌ها عبور کنید تا بتوانید در پیشرفت اهداف موثر باشید. با پیگیری‌ها خود بانوان سعی کنید همواره نشست های منطقه ای برگزار شود تا با ارائه راهکارهای درست بتوانید ستاد شورایاری‌ها را تقویت کنید.