پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران

در متن پیام فخرالدین احمدی دانش آشتیانی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران آمده است: «زمستان که به میانه می رسد، غروری غنی و سروری سبز، جسم و جان ایرانیان را به وَجد می‌آورد. چرا که در این زمستان سرد، بهاری احیاگر حلول می‌یابد که با خود شکوفه‌های شگرفِ بیداری و عزت،‌ به بار می‌آورد.

«ماه بهمن»، ماهی است که در آن درخت تناور «انقلاب اسلامی» که نهال آن سال‌ها پیش به دست با کفایت خمینی کبیر(ره )، در بوستانی به وسعت ایران غَرس شده بود، ‌به ثمر می‌نشیند.

این انقلاب به خوبی توانست زَنگارها و پیرایه‌ها را از چهره نورانی اسلام عزیز زدوده، حقیقت رحمانی و اصالت آسمانی این دین کامل را به جهانیان بنمایاند.

این پیام می‌افزاید: «انقلاب اسلامی»، خواست تاریخی ملت ایران را که در سه شعار اساسی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی تجلّی یافته بود،‌ تحقق بخشید و به عنوان فرهنگی‌ترین انقلاب تاریخ معاصر توانست با حرکت بر بستر دین و اخلاق، عمق اجتماعی یافته و با تکیه بر آرمان‌ها و مطالبات دیرین مردم مبارز ایران،‌ یعنی استقلال، آزادی،‌ پیشرفت و عدالت، هم آحاد مردم و هم نخبگان را جذب کند. 

در سایه انقلاب اسلامی، عنصر سعادت آفرین «رأی ملت» در سطحی وسیع و عمیق، نه تنها در شعار که در متن قانونی که تصویب آن نیز به رأی ملت واگذار گردید، ظهور و بروز یافت و زمینه استقرار نظام مردم سالار ِسازگار با دین و فرهنگ ایرانی و قرین با تدبیر و عقلانیت شکل گرفت.

 از این منظر، «مردم سالاری دینی»، یک اندیشه، یک راه و البته یک روش مطلوب و ممکنی است که باید آن را بیاموزیم، بیاموزانیم و همه با هم در تعمیق و توسعه آن بکوشیم.

 در این پیام آمده است: حال که در طلیعه سی و هشتمین سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر هستیم، ‌ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و امام شهیدان و نیز با نکوداشت یاد فقیه فقید و یار پایدار امام و رهبری، ‌آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره)، ‌زیبنده‌ترین مراتب تبریک و تهنیت خود را تقدیمِ ملت رشید ایران، به ویژه جامعه فرهیخته فرهنگیان، دانش‌آموزان عزیز و اولیای گرامی نموده، از عموم ایرانیان سربلند، ‌خاصّه معلمان و مربیان ارجمند که هماره دل در گِروی آزادی و آبادی این مرز پُرگوهر داشته و دارند، دعوت می‌کنم تا همانگونه که با شور و شعوری شگرف در تمامی نقاط عطف و عرصه‌های حسّاس، حضوری زنده و ارزنده داشته‌اند، یک بار دیگر در پاسداشت مجاهدات امام و شهدا و نگاهداشت ثمرات شجره طیبه انقلاب اسلامی در «راهپیمایی پرشکوه 22 بهمن» امسال نیز حضوری وحدت آفرین و امید بخش، داشته باشند.