نگاهی به فعالیت‌های موسسه خیریه «غذا برای فقرا»

بنیاد خیریه «غذا برای فقرا» (Food For The Poor) در سال 1982 در ایالات‌متحده آمریکا تاسیس و دفتر مرکزی‌اش به شهر کینگستون، پایتخت جامائیکا منتقل شد. امروزه، این موسسه خیریه با حمایت‌های سخاوتمندانه خیران و انساندوستان در بیش از 17 کشور جهان - مکزیک، السالوادور، گویان، هندوراس، گواتمالا، باربادوس، کلمبیا، بلیز، دومینیکا، جمهوری دومینیکن، گرانادا، هائیتی، جامائیکا، نیکاراگوا، سنت لوکا و ترینیداد و توباکو - در زمینه تامین مواد غذایی و آب سالم، خانه‌سازی، بهداشت عمومی، آموزش، کمک‌های اضطراری و ... فعالیت و تلاش می‌کند تا جوامع فقیر و عقب‌مانده را خودکفا کرده تا به‌راحتی بتوانند نیازهایشان را تامین و سیستم آموزش، بهداشت، اقتصاد و ... را ارتقا دهند.    

 

مدیران بنیاد مفتخرند تنها پنج درصد از هزینه‌های کمک به فقرا و نیازمندان را پرداخت کرده و 95 درصد باقی‌مانده از طریق کمک‌های نیکوکاران تامین می‌شود.

 

دیک رابنسون، مدیرعامل بنیاد خیریه غذا برای فقرا می‌گوید: «اعضای هیات مدیره، مدیران و کارکنان موسسه باور دارند ماموریتشان کمک به فقیرترین انسان‌های روی زمین بدون توجه به نژاد، مذهب و رنگ پوست است.»

او می‌افزاید: «در سال گذشته میلادی با کمک‌های سخاوتمندانه خیران و نیکوکاران و تلاش‌های بی‌وقفه کارکنان موسسه بیش از 9 هزار و 400 واحد آپارتمان برای اسکان نیازمندان در نظر گرفته شد و چهار هزار و 54 کانتینر حاوی مواد غذایی، دارو و سایر اقلام ضروری در میان فقرا توزیع شد. همچنین 161 پروژه تولید آب با هدف تامین آب آشامیدنی برای بی‌بضاعتان اجرا شده است.»

مشارکت و کمک‌های بی‌شائبه 10 هزار نفر از انساندوستان جهان باعث شده تا بنیاد خیریه غذا برای فقرا در طول فعالیت 35 ساله صدها پروژه - مبارزه با سوءتغذیه در گواتمالا، مبارزه با فقر شدید در هائیتی، حمایت از کودکان یتیم در گویان، تامین آب آشامیدنی در نیکاراگوا، ساخت خانه برای فقرا در هندوراس و ... - را به نتیجه برساند و قدم کوچکی در بهبود زندگی نیازمندان بردارد.

شرکا

موسسه خیریه غذا برای فقرا با هدف ورود شرکت‌های بزرگ و چندملیتی به پروژه‌های در حال اجرا، برنامه اهدای هدیه را طراحی و اجرا و زمینه مشارکت کمپانی‌های پپسی، جنرال الکتریک، بی پی، مایکروسافت، جانسون اند جانسون، بانک آمریکا، ویزا، لیوایز و جنرال موتورز را در فعالیت‌های خیریه فراهم کرد.

نانسی ادواردز، مدیر بخش روابط عمومی شرکت جانسون اند جانسون درباره تجربه مشارکت در فعالیت‌های انساندوستانه موسسه خیریه غذا برای فقرا می‌گوید: «جسیکای 9 ساله را در بیغوله‌ای در حلبی‌آباد حومه شهر تگوسیگالپا، پایتخت هندوراس پیدا کردم که روی تشکی کثیف و مرطوب خوابیده بود و خواهر و برادرش دستمال مرطوبی روی پیشانی‌اش گذاشته بودند تا درجه حرارت بدنش پایین بیاید. مادر و پدرش نیز در میان زباله‌ها دنبال تکه‌ای غذا می‌گشتند. اکنون آن‌ها در خانه‌ای استاندارد زندگی می‌کنند و جسیکا روی تشکی خشک و نرم می‌خوابد.»