لزوم صیانت از درختان خیابان ولی عصر

مهدی چمران گفت: برنامه ریزی برای حفاظت از درختان وظیفه ذاتی شهرداری تهران  است و بر این اساس تاکنون لوایح متعددی در رابطه با حفاظت از درختان از سوی شهرداری تهران به شورای شهر ارسال شده است.

وی افزود: در کنار طرح ها و لوایحی که برای حفاظت از درختان در سراسر شهر تهران به تصویب رسیده است، در رابطه با درختان قدیمی خیابان ولی عصر نیز به طور مجزا طرح هایی در شورای شهر به تصویب رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تصویب طرح حفاظت و صیانت از درختان خیابان ولی عصر در شورای شهر تهران اظهارکرد: علاوه بر طرح هایی که در رابطه با حفظ بافت تاریخی و میراثی خیابان ولی عصر داشته ایم، طرح حفاظت و صیانت از درختان خیابان ولی عصر نیز در شورای شهر به تصویب رسیده است.

چمران با تاکید بر لزوم تغییر در روند سیمان کردن کف جوی های خیابان ولی عصر تصریح کرد: مقرر شده در نحوه استفاده از ملات ها تغییر ایجاد شود و مصالحی به کار گرفته شوند که آب در آنها نفوذ کرده تا درختان آسیب نبینند.

وی ادامه داد: آب، قابلیت نفوذ در سیمان را ندارد به همین خاطر درختان چهارراه ولی عصر تا حدودی دچار آسیب شده اند. با مصوبه اخیر شورای شهر، نوع مصالح به کار برده شده برای استفاده در کف جوی ها تغییر پیدا خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تذکرهای مطرح شده مبنی بر رعایت حدود تونل ها و یا کانال های احداثی در کف خیابان ها با ریشه درختان خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، در احداث تونل و یا کانال ها باید فاصله احداث تونل یا کانال با ریشه درختان از نظر کارشناسی رعایت شود تا ریشه درختان آسیب نبینند.