هزینه های معافیت خدمت سربازی کاهش یافت
 سرهنگ نجف حمید زاده افزود: از آنجا که رویکرد سازمان وظیفه عمومی، ارائه خدمات بهتر با حداقل هزینه به مشمولان و خانواده های آنان است، لذا این سازمان توانسته با به کارگیری راهکارهایی در فرآیند رسیدگی و طرح کاهش هزینه های مربوط به معافیت ها را در سراسر کشور اجرا کند .

وی در خصوص نحوه رسیدگی به معافیت پزشکی در بیماری های مشهود، گفت: در بیماری هایی مانند قطع عضو ، معلولیت و... پزشک معاین اولیه در صورت تشخیص و تایید بیماری، پرونده، بدون نیاز به نظریه پزشک متخصص در شورای پزشکی وظیفه عمومی بررسی می شود.

حمید زاده از حذف مراحل واکسیناسیون و معاینه اولیه مشمولان متقاضی معافیت های کفالت و موارد خاص خبر داد و افزود: مشمولانی که از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) درخواست معافیت های کفالت و موارد خاص را ثبت کرده اند، بدون نیاز به انجام معاینه اولیه پزشکی و واکسیناسیون، می توانند مراحل معافیت از خدمت را انجام دهند.

وی ادامه داد: پس از انجام بررسی های لازم از سوی وظیفه عمومی، مشمولی که شرایط معافیت سربازی را نداشته باشد، در صورت دانشجو بودن، معافیت تحصیلی وی ادامه می یابد و در غیر این صورت می بایست مراحل اعزام به خدمت از قبیل واکسیناسیون و معاینه اولیه را انجام دهد.

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی، خاطرنشان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته در مواردی مانند معرفی به بیمارستان خود مشمول و یا اعضای خانواده وی (پدر، برادر ، خواهر و...)، نظر یک پزشک متخصص کفایت کرده و نیازی به انجام معاینه مجدد توسط متخصص دیگر نبوده که این امر منجر به کاهش هزینه های مشمولان و خانواده های آنان می شود.

حمیدزاده در خصوص دیگر اقدامات مربوط به کاهش هزینه های خدمت سربازی، گفت: در مواردی که نیاز به معاینات تخصصی خود مشمول و یا خانواده وی باشد، این معاینات در بیمارستان های دولتی و یا مربوط به نیروهای مسلح صورت می گیرد و از ارجاع مشمولان به بیمارستان های غیر دولتی که موجب افزایش هزینه برای آنان می شود، جلوگیری می شود.