تهران فردا بارانی است

براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز سامانه بارشی در سواحل خزر، دامنه‌‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های البرز، غرب، شمال شرق، پاره‌ای مناطق شرق و جنوب کشور فعال است و موجب‌ افزایش ابر، بارش باران و در مناطق کوهستانی و مرتفع بارش برف شده است.

از روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی فعال دیگری از غرب و جنوب کشور بر شدت بارش‌ها افزوده خواهد شد و روز دوشنبه نیز بارش‌ها ادامه دارد؛ این سامانه روز یکشنبه در نیمه غربی کشور فعال است و روز دوشنبه این سامانه کل کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد و روز سه‌شنبه سامانه مذکور در شمال غرب، غرب، جنوب و نیمه شرقی کشور فعال خواهد بود.

پیامدهای بارش این سامانه در مناطق جنوبی کشور بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق کوهستانی بارش برف، در مناطق مستعد بارش تگرگ، آب‌گرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها خواهد بود.

در نیمه شمالی کشور پیامدهای فعالیت این سامانه بارش برف و باران و وزش باد است؛ در مناطق کوهستانی شمال غرب، البرز و شمال شرق کشور اختلال در تردد جاده‌‌ای به سبب بارش برف و مه رخ خواهد داد.

شدت بارش‌ها روز یکشنبه در ایلام، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، فارس و بوشهر خواهد بود که روز دوشنبه علاوه بر استان‌های ذکر شده در استان‌های هرمزگان، نیمه غربی کرمان، یزد، گیلان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، شمال تهران، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان است.

از یکشنبه بعدازظهر تا اوایل وقت روز سه‌شنبه خلیج فارس و دریای عمان به سبب باد شدید مواج است.

‌از بعدازظهر یکشنبه تا اوایل روز سه‌شنبه با افزایش سرعت باد جنوب شرقی حدود 10 تا 15 متر بر ثانیه ارتفاع موج در خلیج فارس به‌ویژه در قسمت‌های شرقی، مرکزی و تنگه هرمز به یک و نیم تا 2 متر می‌رسد، به‌ویژه دوشنبه ارتفاع موج در خلیج فارس به 2 تا 3 متر خواهد رسید.

از روز دوشنبه تا اوایل روز سه‌شنبه با افزایش سرعت باد حدود 10 تا 15 متربرثانیه ارتفاع موج در دریای عمان به یک و نیم تا 2 متر می‌رسد از این‌رو توصیه می‌شود طی این مدت تمهیدات لازم جهت تردد ایمن قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک در مناطق ذکر شده به عمل آید.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری تا ابری، در برخی ساعات بارش باران، گاهی وزش باد و احتمال رعدوبرق در اوایل شب پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز دوشنبه نیز حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 9 و 3 درجه خواهد بود.

روز آینده اردبیل با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر و پس از آن تبریز با کمینه دمای 5 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 23 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 14 بهمن‌ماه امسال 77 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 134.8 میلی‌متر بود بنابراین بارش سال جاری 57.1 درصد بارش سال گذشته است.