بهره برداری سیاسی از پلاسکو با موازی کاری

گروه اجتماعی- معصومه آباد رییس کمیته سلامت و ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به این که تشکیل کمیته های موازی برای بررسی حادثه پلاسکو در شورای شهر به معنی حرکت خارج از چهارچوب کارشناسی است، اظهار کرد: در قالب چهارچوب کارشناسی یک کمیته به موضوعات حقوقی و فنی و یه کمیته نیز به مطالبات خانواده های جانباختگان و آسیب دیدگان می پردازد.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم به شرح ماموریت های این دو کمتیه موضوعی افزوده شود قطعا استقبال می کنیم حتی اگر قرار است شخص یا اشخاص یا تخصصی به این دو کمیته افزوده شود طبق تعریف این کمیته ها بر اساس بندی که در صورتجلسه این دو کمیته آزاد گذاشته ایم، مجاز است.

آباد با انتقاد از موازی کاری ها در این حوزه خاطرنشان کرد: این که به صورت گزینشی کمیته ای تعریف و پیش از طرح در شورا به دست رسانه ها می افتد منجر به این دیدگاه می شود که برخی در شورا مخالف شفاف شدن حقیقت در مورد پلاسکو هستند. این اقدام را تنها می توانم اقدامی سیاسی و بهره برداری سیاسی از حادثه ای که جان تعدادی از هموطنانمان در آن از دست رفته است، بنامیم.

رییس کمیته ایمنی و سلامت شورای شهر تهران با بیان این که موازی کاری در بررسی حادثه پلاسکو مسیر را از روشن شدن حقیقت خارج می کند، عنوان کرد: برداشت بنده این است که از قبل قضاوتی در مورد این حادثه انجام شده و می خواهند این قضاوت را به کمیته حقیقت یاب متصل کنیم.

وی با اشاره به این که بنده به عنوان مسئول کمیته ایمنی مدت زمان 4 سال به تفکیک و با جزییات در مورد پلاسکو بررسی داشته ام، اظهار کرد: دو کمیته ای که در ابتدا برای بررسی پلاسکو تشکیل شد ترکیبی از همکاران اصولگرا و اصلاح طلب است. از نظر تخصصی نیز تخصص های گوناگونی حضور دارند ضمن این که امکان تخصص و افراد دیگر نیز وجود دارد.

آباد با اشاره به این که آتش نشانی سازمانی عملیاتی است، گفت: نباید چنین سازمانی را درگیر کمیته های متعدد و متفرقه کنیم. این سازمان در حال حاضر به کرات در کمیته های متفاوت در مجلس، نهاد ریاست جمهوری، قوه قضاییه و غیره در حال تردد و تشریح عملیات هستند.

این عضو شورای شهر ادامه داد: در چنین شرایطی موازی کاری روا نیست.

رییس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با اشاره به لزوم مدیریت یکپارچه شهری تاکید کرد: در هنگام وقوه حادثه پلاسکو همه یکدل و یکصدا برای رسیدگی به موضوع حضور یافتند. در نتیجه خوب نیست در فضای خوبی که ایجاد شده است فضایی دو قطبی ایجاد شود. زیرا در غیر این صورت نمی توانیم از بروز حوادث مشابه جلوگیری کنیم.