مهم‌ترین معضلات بافت‌های فرسوده کدامند؟
عبادالله فتح اللهی مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران اظهار داشت: تمامی اقدامات نوسازی در یک محله باید در راستای کیفیت زندگی در آن محله صورت گیرد و هر گونه اقدامی خلاف این موضوع، در نقطه مقابل اهداف و برنامه های این سازمان قرار دارد که باید از میان برداشته شود.
 
وی اضافه کرد: فلسفه وجودی دفاتر خدمات نوسازی این است که در شرایط سخت و دشوار بتواند شرایط مطلوبی را برای تحقق امر نوسازی در محلات فراهم کند.
 
فتح اللهی با اشاره به اینکه نفوذناپذیری یکی از شاخصه ها و معضلات در بافت های فرسوده به شمار می رود، تصریح کرد: در بحث نفوذناپذیری، روان سازی تردد، پارکینگ و غیره از جمله مسایل مورد توجه در نوسازی این بافت ها بوده که استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مجموعه معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران برای رفع این معضلات نقشی مهم و ضروری است.
 
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در پایان گفت: زمانی ایجاد فضای سبز در محلات دارای بافت فرسوده امری دست نیافتنی به شمار می رفت اما با ورود معاونت خدمات شهری به عنوان معاونت پیشگام در این امر و با استفاده از ظرفیت‌های این حوزه در راستای نوسازی و ارتقای کیفیت زندگی در بافت‌های فرسوده ، توانست تا حدی در توسعه فضای سبز در این محلات موفق شود.