خدمات توانبخشی باید تحت پوشش کامل بیمه قرار بگیرند
سید منصور رایگانی در آستانه برگزاری بیستمین کنگره طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران اظهارداشت:  این کنگره 11 تا 13 اسفندماه سال جاری در مرکز همایش های رازی با شعار" طب توانبخشی حلقه مکمل زنجیره سلامت و روش های مختلف درمان، پیشگیری از بیماری های توانبخشی" برگزار می شود.
 
وی افزود: سندرم درد، تازه های الکترودیاگنوز، توانبخشی از راه دور، توانبخشی در بیماری قلبی و ریوی و توانبخشی همچنین توانبخشی در ستون فقرات از جمله محورهای این کنگره بوده که با حضور اساتید برجسته داخلی و تعدادی از صاحبنظران خارجی برگزار می شود. 
 
رئیس انجمن طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیگنوز ایران ادامه داد: این کنگره دارای حداکثر امتیاز باز آموزی بوده و تاکنون 300 مقاله به دبیرخانه این کنگره واصل شده که برخی به صورت پوستر و برخی به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد.
 
رایگانی با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت تا حدودی بسیاری از مشکلات حوزه طب توانبخشی را حل کرد، گفت: برخی از خدمات طب توانبخشی و طب فیزیکی تحت پوشش خدمات بیمه ای نبوده و خدمات کاردرمانی و برخی از وسایل کمکی همچون ارتز و پروتز تحت پوشش بیمه نیست و هزینه های زیادی بر دوش خانواده ها دارد.
 
 رئیس انجمن طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیگنوز ایران اضافه کرد: عدم امکان بستری بیماران نیازمند بستری توانبخشی نیز از دیگر مشکلات بوده که با همکاری وزارت بهداشت و بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار برآن شده که همکاری در این زمینه داشته باشند و از امکانات بستری آنها استفاده شود.
 
رایگانی با بیان اینکه اولین دوره فلوشیپ فوق تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی خاورمیانه در ایران راه اندازی می شود، تصریح کرد: تعداد متخصصین رشته طب فیزیکی هر چند قابل قبول بوده ولی بر اساس جمعیت و بار بیماری ها نیاز به 2500 متخصص طب توانبخشی داریم.
 
وی خاطر نشان کرد: تعداد متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی 550 مورد بوده و 100 دستیار تخصصی در حال تحصیل در این رشته هستند.
 
بیستمین کنگره طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران 11 تا 13 اسفندماه سال جاری در مرکز همایش های رازی با شعار" طب توانبخشی حلقه مکمل زنجیره سلامت و روش های مختلف درمان، پیشگیری از بیماری های توانبخشی" برگزار می شود.