نایب رئیس شورای عالی استان‌ها از محقق نشدن وعده های دولتی میگوید

فیروز آقایی درباره محقق نشدن بودجه شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: جمعیتی بالغ بر 117 هزار نفر در شورای عالی استان‌ها فعال هستند و در مراکز شهرستان‌ها، استان‌ها، دبیرخانه و کارگروه‌هایی برای شورا وجود دارد که زیرساخت‌های هر جامعه‌ای را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: رسالت شوراها این است که تصدی‌گری داشته باشند و دولت نیز نظارت کننده باشد. لذا دولت باید از تصدی‌گری خارج شود و کارها را به خود مردم بسپارد و در مدیریت شهری بخش‌هایی که به مردم واگذار شد به نحو احسن اداره و بازخوردهای خوبی نیز در بر داشت.

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: علی‌رغم تمامی قول‌هایی مساعدی که درباره بودجه شورای عالی استان‌ها داده شده متاسفانه این بودجه به صورت کامل محقق نشده است و حدود 3 ماه است که کارکنان دبیرخانه‌ها در بعضی از استان‌ها حقوق نگرفتند و اگر بخواهیم به همین شکل پیش برویم به نتیجه و هدف آرمانی واگذاری تصدی‌گری به مردم نخواهیم رسید.

آقایی افزود: معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور قول مساعد داده بودند که بودجه مورد نیاز شورای عالی استان‌ها تامین می‌شود ولی با توجه به اینکه یک ماه دیگر تنها به پایان سال باقی نمانده تاکنون حدود 50 درصد از بودجه 20 میلیارد تومانی شورای عالی استان‌ها محقق شده است و این بودجه به توجه به گستردگی شورای عالی استان‌ها و جمعیت آنها به جایی نمی‌رسد. 

وی بیان داشت: قول مساعد دادند که این بودجه را تامین می‌کنند ولی تاکنون محقق نشده است.

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: حدود 10 میلیارد تومانی که تاکنون به شورای عالی استان‌ها پرداخت نشده است در چندین مرحله بوده است.

آقایی یادآور شد: تاکنون نیز با نمایندگان مجلس و کمیسیون بودجه مجلس مذاکراتی داشته‌ایم و آنها نیز از شورای عالی استان‌ها حمایت خوبی را داشتند ولی دولت در اختصاص بودجه شورا کم لطفی کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر توان مالی پرداخت حقوق پرسنل و اضافه‌کاری‌ها را نداریم گفت: شورای عالی استان‌ها درآمدی ندارد و بودجه آن از سوی دولت تامین می‌شود و اگر این بودجه تامین نشود با مشکلات حادی مواجه خواهیم شد و از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور درخواست داریم به قول خود عمل کنیم و این مبلغ پرداخت شود.

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها بیان داشت: بودجه سال 96 نیز 20 میلیارد تومان بسته شده است که نسبت به سال 95 افزایشی نداشته و امیدواریم که این بودجه نیز محقق شود.