نظر مجمع تشخیص درباره بازنشستگی پیش از موعد زنان

فاطمه ذوالقدر با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون تلفیق گفت: روز گذشته 16 نظر مشورتی مجمع تشخیص مصلحت نظام در کمیسیون تلفیق بررسی شد که همه این موارد از جمله نظر مجمع در خصوص مصوبه بازنشستگی پیش از موعد زنان در کمیسیون رد شد و اعضای کمیسیون تلفیق بر مصوبات مجلس تأکید کردند، شورای نگهبان بر روی این 16 ماده نظری نداشته است و این مواد نظر مشورتی مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که شورای نگهبان طبق آیین نامه می‌تواند به آنها عمل کند یا عمل نکند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان می‌تواند در خلال بررسی مصوبه‌های مجلس نظر مشورتی مجمع تشخیص را هم بگیرد که در این مورد، مصوبه بازنشستگی پیش از موعد زنان را مخالف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانسته بودند و خواستار تعیین شرط سنی شده بودند.

عضو فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: کمیسیون تلفیق تمام 16 مورد را رد کردند، در خصوص مصوبه بازنشستگی پیش از موعد زنان ایراداتی که مد نظر شورای نگهبان بود توسط نمایندگان مجلس بررسی و اصلاح شد که به احتمال زیاد فردا یا پس فردا برای بررسی دوباره به صحن می آید.

ذوالقدر ادامه داد: ما در این زمینه با شورای نگهبان صحبت کرده‌ایم و نظر مرکز پژوهش‌های مجلس را هم مبنی بر اینکه این مصوبه هیچ بار مالی نخواهد داشت را به شورای نگهبان ارسال کرده‌ایم.

وی گفت: امیدواریم شورای نگهبان با این مصوبه موافقت کند و نظر نهایی شورای نگهبان ظرف امروز یا فردا اعلام شود چون از هفته آینده باید بررسی بودجه در مجلس آغاز شود.