چگونه همسرمان را مجذوب کنیم؟

خوشحالی بر زندگی شخصی و زناشویی افراد تاثیر شگرفی می‌گذارد. روحیه شاد بین زوجین، روابط عاشقانه آنان را گرمتر کرده و موجب استحکام زندگی می شود.

تحقیقات نشان می دهد که متاهلین خوشبخت از مجردین و مجردین از کسانی که در زندگی مشترک دچار اختلاف هستند، خوشحال تر بوده و بیشتر احساس خوشحالی می کنند.

راهکارهایی برای داشتن زندگی عاشقانه

گاهی ابراز عشق در کوچکترین شکل ممکن و توجه به احساسات همسر می تواند بر رابطه عاطفی و زندگی زناشویی تاثیر بگذارد.

در ادامه  به معرفی چند راهکار ساده می‌پردازیم که می توانند زندگی عاشقانه و شادتری را برای افراد رقم بزنند.

با یک متن عاشقانه همسرتان را غافلگیر کنید 

سعی کنید هر روز یک پیامک، نامه، ایمیل یا هر متن دیگری با محتوای عاشقانه به همسرتان ارسال کنید. حتی پر مشغله ترین افراد با خواندن یک پیام محبت آمیز احساس انرژی بیشتری می کنند و ادامه فعالیت های روزانه برای آنان آسانتر می شود.

این کار به همسرتان یادآوری می کند که به فکر او هستید و عشق علاقه بین شما با این اقدام هوشمندانه دوچندان می‌شود.

معجزه هدیه دادن

یکی از کارهای هیجان انگیز که علاقه شما را به همسرتان اثبات می کند، هدیه دادن غیر منتظره و غافلگیرانه است.

لازم نیست سراغ هدیه گران قیمت بروید. مهم این است که درست در زمانی که عشق زندگیتان فکرش را نمی کند، با دادن یک هدیه ولو ارزان یا کوچک نشان دهید که از صمیم قلب به همسرتان علاقه دارید و برای شادی او از هیچ کاری فروگذار نمی‌کنید.

سعی کنید هدیه های متفاوت اما مورد پسند همسرتان را انتخاب کنید. می‌توانید از ایده هایی مانند پختن یک غذای خوشمزه و عجیب یا یک هدایای خنده دار استفاده کنید.

بسته بندی کادو را به طرزخلاقانه ای تغییر دهید و همسرتان را به چالش حدس زدن محتوای کادو دعوت کنید. با این کار تا باز شدن هدیه هیجان زیادی را تجربه کرده و از لحظات بیشتر لذت می برید.

ثبت لحظات

یکی از بهترین ایده های تقویت رابطه زناشویی ثبت لحظات و نوشتن جملات است. بیشتر افراد به راحتی از کنار لحظه های تکراری و ساده زندگی مشترک می‌گذرند، غافل از اینکه تک تک این ثانیه ها می‌توانند برای زن و شوهر خاطرات پرباری را رقم بزنند.

کافی است در زمان هایی مانند غذا خوردن یا مسافرت کاغذهایی را آماده کنیم و احساس خود را از اینکه کنار همسرمان هستیم روی کاغذها منعکس کنیم. به عنوان مثال بنوسیم «خوشحالم که با تو چای می‌نوشم و در این لحظه خوشبخترین فرد دنیا هستم»، یا «خوشحالم از اینکه برای من بستنی خریدی و لحظاتت را با من پر می‌کنی".

یا می‌توانیم بر روی برگه ها این جملات را ثبت کنیم: «دوست دارم 80 سال کنار هم زندگی کنیم و هر روز با هم چای بنوشیم» یا «ما بعد از 50 سال همین جملات را تکرار کرده و جمله امروز را به نوه هایمان نشان می‌دهیم و از عشق عمیقمان حرف می زنیم».

هر از چندگاهی این جملات را بخوانید و عشق رابه خودتان یادآوری کنید.

انجام کارهای خانه فرصتی طلایی برای جلب توجه همسر

بسیاری از زوج ها کارها و وظایف خانه را بین خود تقسیم می‌کنند؛ به عنوان مثال مرد خانه مسئولیت خالى کردن سطل زباله و شستن ماشین را به عهده گرفته و خانم شستن لباس ها و پختن غذا اما گاهى مى توان با انجام کارهای محوله به همسرتان او را غافلگیر کنید.