چرا برخی مسئولان با گرفتن دهان تعدادی از رسانه‌ها آنها را خفه می‌کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی با حضور در غرفه خبرگزاری تسنیم در چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی درباره ضرورت داشتن شبکه‌ای  داخلی و امن در حوزه فضای مجازی اظهار کرد: اگر امروز بخواهیم در جهان عرصه حقیقی که عنوان مجازی بر آن گذاشته شده است و به سرعت رشد می‌کند، نقش‌آفرینی کنیم باید در درون خودمان یک مجموعه اطلاعات طراحی کرده و این اقدام جز با خواست نیروهای جبهه انقلاب اسلامی اتفاق نخواهد افتاد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه دولت و مجموعه‌های دولتی که با نگاه‌های جناحی و بعضاً هم عدم درک فضای جهانی و ابعاد فرهنگی و سیاسی کشور روی کار می‌آیند، نمی‌توانند چنین رسالتی را انجام دهند، تصریح کرد: کما اینکه تا حال حاضر نیز اتفاق خاصی در حوزه شبکه ملی اطلاعات نیفتاده و به گمانم این نشات گرفته از عدم درک جنگ نرم دشمن است.

حجت‌الاسلام شرفخانی اخاطرنشان کرد: قطعاً بر کسی ضرورت اداره این مجموعه و ساختار پوشیده نیست اما اگر بچه‌های حزب‌اللهی کنار هم نیایند و همگرایی ایجاد نکنند، کسان دیگر از این ظرفیت استفاده خواهند کرد؛ در این گود از فعالیت‌های فضای مجازی مهم این نیست که چه کسی سامانه را ایجاد کرده بلکه مهم تولید محتواست زیرا اگر از این ساختار و پتانسیل استفاده نکنیم فردا به دست دیگران خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه اگر نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال به این شکل باشد که هر کسی جدا جدا برای خودش کار کند به نتجیه نمی‌رسد، درباره برخی موضوعات حول رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی خارجی که بحث آن در آستانه نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری مطرح است، یادآور شد: شعارهای که بعضاً می‌شنویم و آرمانهایی که مطرح می‌شود باید با عمل نیز تطابق داشته باشد؛ مسئولان اگر می‌خواهند اخلاق‌مداری، پیشرفت علمی و توسعه فرهنگ کشور اتفاق بیفتد باید نسبت به اظهارات و تصمیم‌گیریهای خود هوشیار باشند زیرا دشمن در مقابل تمامی اقدامات و آرمانهای بلند ما خیز گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف  ادامه داد: اگر عدم فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی خارجی باعث  بداخلاقی در جامعه یا تزلزل اعتقادات شود قطعاً با آرمانهای تداعی شده هر مسلمان و ایرانی در تضاد خواهد بود.

حجت‌الاسلام شرفخانی دلیل این اظهار نظرات را ناشی از مشکلی که گاهی مسئولان با آن مواجه می‌شوند، دانست و گفت: برخی به دلیل عدم داشتن چشم بصیرت و درک شرایط، اظهاراتی بیان می‌کنند که شاید در عمل نیز خودشان با آن دچار تضاد و تعارض باشند؛ در حال حاضر بسیاری در کشورمان می‌گویند که در شرایط صلح هستیم اما برخی بیانات کلیدی رهبر معظم انقلاب نشان می‌دهد که هنوز در شرایط جنگ قرار داریم.

وی افزود: امروز توپ و تانک دشمن، گوشیها و شبکه‌های ارتباطی است لذا باید نسبت به آنها هوشیار بوده و درک صحیحی از زمان داشته باشیم؛ شعار بین‌المللی دادن چندان اهمیتی ندارد اما درک جهانی و درونی بسیار مهم است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف  با بیان اینکه اگر مسئولان متوجه شرایط جنگ شوند، دفاع را برمی‌گزینند، متذکر شد: در فضای مجازی حقوق شهروندی مطرح است و نمی‌توان مانند فضای حقیقی با لبخند بعضی‌ها، دلخوش شد؛ امروز نوع موشکها و حمله‌ها فرق کرده و مسئولانی که این شرایط را در نمی‌کنند زمانی متوجه خواهند شد که فرزندانشان به منجلاب افتاده و درگیر دغدغه‌های کنونی شوند.

وی در پایان گفت: اگر مسئولان و تصمیم‌گیران گمان می‌کنند که با رفع فیلتر یا میدان دادن به شبکه‌‌هایی که ممکن است نظامات داخلی کشور را به هم بریزد، نمودی از آزادی است چرا دهان برخی رسانه‌ها را گرفته و آنها را خفه می‌کنند و لذا این نشان می‌دهد که آنها دنبال جمع‌آوری رای و تغییر دیدگاه عموم جامعه نسبت به تصمیمات خوش رنگ و لعاب‌شان هستند.