اضطراب درسی را با این راه حل ساده حل کنید

 مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در همایش معاونان تربیت‌بدنی و سلامت ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور، اظهار داشت: اقدامات این معاونت با هدف شاداب سازی و افزایش اشتیاق دانش‌آموزان دبستانی سراسر کشور برای حضور در مدارس اجرایی می‌شود.

وی از افزایش سه ساعت بر تدریس تربیت بدنی در مدارس کشور خبرداد و تصریح کرد: باید در افزایش نرخ شادابی در مدارس تلاش بیشتری صورت گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش‌های طول دوران دبستان، زندگی افراد را بیمه می‌کند، خاطرنشان کرد: هر تغییر نگرشی که در برنامه‌های آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده باشد، در دانش‌آموزان مقطع ابتدایی تأثیر بیشتری دارد.

حمیدی افزود: اگر به دنبال کاهش اضطراب درسی در مدارس هستیم باید دانش‌آموزان را با محوریت درس تربیت‌بدنی به مدرسه علاقه‌مند کنیم.

وی ادامه داد: شاداب سازی مدارس نیازمند توجه به دروس تربیت بدنی با در نظر گرفتن مربیان و معلمان تربیت‌بدنی در مقاطع سوم تا ششم دوره ابتدایی و برگزاری دوره آموزش تربیت‌بدنی برای معلمان دوره ابتدایی در فصل تابستان است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای برگزاری این دوره‌ها مشکل اعتباری نداریم، افزود: علاوه بر اجرای طرح ضربتی آموزشی، باید تلاش شود تا سهمیه معلمان تربیت‌بدنی در دانشگاه فرهنگیان کشور برای به حداقل رساندن مشکلات این حوزه افزایش یابد.

حمیدی با اشاره به فعالیت 33 هزار نیروی تربیت بدنی در مدارس کشور، گفت: برای دستیابی به ارائه خدمات مطلوب در این حوزه باید مأموریت‌ها تبیین و تقسیم کار سه‌جانبه‌ای مشخص شود.