ممانعت از قطع درختان کهنسال محله دروس بر اثر ساخت و ساز

به گزارش افکارنیوز، محسن پیرهادی در رابطه با وضعیت محله دروس واقع در منطقه 3، اظهارکرد: در حوزه خدمات شهری به منظور حفظ و نگهداری درختان کهنسال محله و جلوگیری از قطع آنها در اثر ساخت و سازهای متعدد پیگیری های لازم صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: جهت نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور توزیع متناسب مخازن زباله و نیز اجرای طرح تفکیک زباله تر و خشک در سطح محله اقداماتی در دست انجام است.  

پیرهادی با اشاره به درخواست اهالی محل مبنی احداث بوستان و فضای سبز در سطح محله، گفت: این موضوع با سازمان مربوطه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران همچنین به بررسی ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم و عاملین سد معبر به ویژه واحدهای مکانیکی، تعمیرات اتومبیل و دستفروشی در سطح محله اشاره کرد و افزود: علاوه بر این موضوع، به منظور حفظ و نگهداشت باغات موجود در سطح محله، اقداماتی صورت گرفته است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک چند مورد در دست بررسی است که از آن جمله می توان به امکان یک طرفه کردن برخی از خیابان های مواصلاتی بزرگراه های همت و صدر به منظور جلوگیری از ایجاد ترافیک در سطح محله، احداث پارکینگ طبقاتی پاسداران، امکان تخصیص ایستگاه اتوبوس و تاکسی در سطح محله، امکان تعریض معابر پیاده با پیشنهاد سرپوشیده کردن انهار مجاور معبر و ترمیم سنگفرش پیاده روهای معابر محله اشاره کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: اعضاء شورایاری محل درخواست ساماندهی و جمع آوری خط تاکسی خیابان دولت به متروی قلهک را داشته اند که بنا به اظهارات آنها خط مد نظر به صورت غیرمجاز فعال است.

احداث استخر و اماکن ورزشی در حمام های قدیمی متروکه

وی اضافه کرد: امکان احداث مجموعه های ورزشی، فرهنگی و تفریحی در سطح محله، امکان بازسازی و مرمت مسجد هدایت و مسجد تهرانی ها، پیش بینی احداث استخر و اماکن ورزشی در حمام های قدیمی متروکه در سطح محل، امکان احداث کتابخانه، سینما، سالن اجتماعات و امکان تخریب و نوسازی ساختمان سرای محله (با توجه به قدیمی بودن ساختمان) از جمله مواردی است که در دست بررسی است.

پیرهادی گفت: جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه و بلند مرتبه سازی در سطح محله با استفاده از ابزارهای قانونی موضوعی است که مورد توجه قرار دارد و در این زمینه با معاونت مربوطه در سطح منطقه نامه نگاری شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: تلاش می کنیم تا اعتبارات لازم برای تحقق درخواست ها و پیشنهادات اعضاء شورایاری و اهالی محل در سال آتی پیش بینی شود.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: با توجه به بافت محله و استقرار 50 مدرسه و 10 سفارتخانه بار ترافیکی در محل بسیار زیاد است که در این زمینه باید تمهیدات لازم از سوی دستگاه های مرتبط اتخاذ شود.