حداقل ضرر موبایل برای جوانان

دکتر کمال خرازی در هفته «آگاهی از مغز»، گفت: مردم برای حفظ سلامت مغزشان در درجه اول باید از آنچه موجب تخریب مغز می شود برحذر باشند که یکی از مصیبت های امروز جامعه ما مواد مخدر است که مخرب جدی مغز به شمار می آید.

 

وی خاطرنشان کرد: باید از طریق فکر کردن، کار بیشتر علمی، جلوگیری از آنچه موجب تخریب مغز می شود، عملکرد مغز خود را تقویت کنیم.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی یادآور شد: معمولا دانشمندان و علما کمتر دچار آلزایمر می شوند چراکه از مغز خود در مسیر صحیح استفاده می کنند، دانش می آموزند و فکر و تحلیل می کنند که همین امور، باعث تقویت و تعمیق مغز می شود.

وی درباره تاثیر استفاده از ابزارهای فناوری های ارتباطی مانند تلفن همراه بر عملکرد مغز افراد نیز گفت: هنوز جای بحث است که سیستم هایی که مطالب و مواد غیرمتمرکز زیادی به مغز شما وارد می کند و از تمرکز مغز جلوگیری می کند آیا آثار مخرب دارد یا خیر.

خرازی با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از ابزار موبایل و شبکه های اجتماعی تصریح کرد: روشی که اکنون در بین جوانان مرسوم شده و موبایل، تمام لحظات آنها را پر می کند حداقل ضرری که دارد، باز داشتن آنها از کتاب خواندن و فکر و تحلیل است.

وی تاکید کرد: قطعا باید از این امکانات و فناوری ها استفاده کرد ولی باید استفاده درست و به جا داشت نه اینکه حجم زیاد اطلاعات سطحی را به مغز وارد کرده و مغز را خسته کرد.

هفته آگاهی از مغز از ۲۹ بهمن تا ۵ اسفند ۹۵ در سراسر کشور برگزار می شود.