کاهش تخلفات با نمونه گیری تصادفی از مراکز معاینه فنی/ خودروهای دودزا جولان می دهند؛ قوانین بازدارنده نیست

گروه اجتماعی- پرویز سروری رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز  با اشاره به لزوم سخت گیری های بیشتر در اعمال معاینه فنی و نیز کنترل مراکز معاینه فنی برای مقابله با تخلف در این حوزه عنوان کرد: هر چند سطح تخلفات در سال اخیر کاهش یافته اما با توجه به آلودگی هوا در تهران و این که معاینه فنی می تواند در کاهش آلودگی اثرگذار باشد، باید نظارت ها دقیق تر و سخت گیرانه تر شود.

 

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که همچنان نگران سوء استفاده از معاینه فنی با وجود کاهش سطح تخلفات هستیم، اظهار کرد: بهترین راه اعمال نظارت دقیق تر این است که به صورت تصادفی از مراکز معاینه فنی نمونه گیری صورت گیرد و در صورتی که مشاهده شد مجوزی بدون معاینه فنی صادر شده است، نسبت به تعطیلی آن مرکز اقدام شود.

 

سروری با تاکید بر این که وضعیت فعلی آلودگی هوا در پایتخت نیاز به برخورد قاطع دارد، گفت: در نتیجه اقدامات در حوزه مقابله با تخلف در حوزه معاینه فنی و نیز کاهش آلودگی هوا باید بسیار قاطع و جدی باشد.

راهور محور اصلی مقابله با خودروهای آلاینده

وی با بیان این که راهور محور اصلی نظارت جدی بر خودروهای آلاینده است، ادامه داد: لذا ماموران راهور در صورت مشاهده برگه معاینه فنی باید به دودزا بودن خودرو نیز توجه کنند و در صورتی که خودرویی با وجود دارا بودن برگه معاینه فنی آلایندگی دارد باید به مراکز معاینه فنی هدایت شود.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که وضعیت کنونی شهر بیانگر این است که مجموعه قوانین موجود در حوزه کاهش آلاینده ها و نیز توقف خودروهای آلاینده بازدارنده نبوده است، اظهار کرد: همچنان خودروهای دودزا در شهر جولان می دهند و این بیانگر این است که اثرگذاری این قوانین در حد مطلوب نبوده است.


لیلا موسوی نسب