با چه وضعیت و منزلتی فرهنگیان کشور باید زندگی کنند؟

 مسعود گودرزی نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه پارلمان) طی سخنانی به عنوان اولین مخالف کلیات لایحه بودجه سال 1396 کل کشور، اظهار داشت: نگاه به آموزش و پرورش برای ما مسئله‌ای سطحی، شکلی و تریبونی شده که فکر می‌کنیم باید آن را مطرح کنیم تا از قبل آن اتفاقی بیفتد، اما سؤال اینجاست کدام کشور در جهان توسعه پیدا کرده که آموزش و پرورش آن کشور توسعه نیافته باشد؟ 

وی افزود: آنچه در لایحه بودجه 96 می‌بینیم، تکرار همان تراژدی است که راجع به فرهنگیان داریم، آموزش و پرورش امروز نیازمند 20 هزار میلیارد تومان بودجه برای نوسازی زیرساخت‌هاست. نباید توسعه را قربانی کنیم. باید از خودمان بپرسیم به چه قیمتی می‌خواهیم این کار را انجام دهیم؟ 

گودرزی تأکید کرد: در خصوص حقوق فرهنگیان هم به همین صورت اقدام شده است، چه کسی باید سند تحول بنیادین را در آموزش و پرورش محقق کند؟ با چه شرایطی؟ با چه وضعیت و منزلتی فرهنگیان کشور باید زندگی کنند؟ باید تضمین‌های لازم داده شود تا اهداف اجرایی شوند. معلمان ما شریف‌ترین و دلسوزترین افراد جامعه هستند. باید این مطالبات و دغدغه‌های آنان را ببینیم، آن هم نه خیرخواهانه بلکه این حق آنهاست. 

نماینده ممسنی در مجلس بر همین اساس یادآور شد: در خصوص پاداش پایان خدمت ببینید در برخی دستگاه‌های اجرایی چه می‌کنند، اما برای فرهنگیان قطره‌چکانی پاداش پایان خدمت پرداخت می‌شود. همین الان 5 هزار و 500 میلیارد تومان دولت در زمینه پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بدهکار است. 

وی افزود: ما از طرفی می‌گوییم خط فقر در کشورمان 3 میلیون تومان است ولی در بودجه می‌گوییم حقوق بازنشستگان را به 2 میلیون تومان می‌رسانیم، اما از خودمان نمی‌پرسیم این فرد بازنشسته که عروس، داماد و نوه دارد، چگونه قرار است زندگی خودش را بگذراند؟ این موضوع باید برای همه بازنشستگان کشوری و لشگری در نظر گرفته شود. بازنشستگان با این حقوق چگونه می‌خواهند زندگی‌شان را اداره کنند؟ 

مسعود گودرزی در پایان نسبت به کم‌توجهی به بخش کشاورزی به خصوص در حوزه منابع، آب و مهار آب انتقاد کرد و گفت: ما باید بدانیم امروز یک بخش بی‌بی‌سی فارسی بیشتر از صدا و سیمای ما بودجه دارد و لذا لازم است بودجه مورد نیاز را دراختیار صدا و سیما قرار دهیم.