دیابتی ها بخوانند

مطالعات نیز نشان داده که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که در هفته حداقل 150 دقیقه ورزش هوازی می‌کنند و 7 درصد از وزن بدن خو را از دست می‌دهند، شانس بسیار بالایی برای کاهش خطر عوارض ناشی از دیابت دارند. مزایای برداشتن 10 هزار گام در روز برای مبتلایان به دیابت نوع 2 از این قرار است:

 

کنترل بهتر قند خون: در مبتلایان به دیابت نوع 2 قند خون بیش از حد بالا می‌رود اما ورزش به بدن کمک می‌کند از این قند به عنوان انرژی استفاده کند. در واقع ورزش منظم می‌تواند به بهبود هموگلوبین A1C کمک کند.

 

کنترل وزن: پیاده روی بهترین راه برای رسیدن به اهداف مدیریت وزن در مبتلایان به دیابت است. فقط به یاد داشته باشید همانطور که نیاز به سوزاندن کالری برای کاهش وزن دارید، باید در کنار آن از یک رژیم غذایی سالم برای تنظیم متابولیسم بدن نیز پیروی کنید.

 

بهبود سلامت قلب: ورزش‌های هوازی به تقویت قلب و بهبود سلامت سیستم قلبی عروقی کمک می‌کند. فشار خون و کلسترول بد خون یا همان آل دی آل نیز در اثر پیاده روی کاهش یافته و این خود راهی است برای بهبود سلامت قلب.

 

رهایی از استرس: افراد مبتلا به دیابت بیشتر از غیر دیابتی‌ها در معرض ابتلا به افسردگی و اضطراب هستند و ورزش می‌تواند یک راه عالی برای مراقبت از سلامت عاطفی این افراد باشد.

 

خواب بهتر: ورزش منظم در طول روز به بهبود خواب شبانه نیز کمک می‌کند و این به معنای کنترل بهتر قند خون و در نهایت کنترل موثرتر دیابت نوع 2 است.

 

عوارض کمتر دیابت: دیابت کنترل نشده می‌تواند منجر به مشکلات جدی سلامت از جمله رتینوپاتی دیابتی، زخم پای دیابتی، مشکلات کلیوی و آسیب‌های عصبی شود. ورزش و بخصوص پیاده روی روزانه برای مدیریت دیابت و کاهش خطر ابتلا به این عوارض مؤثر است.