دولت به حال 18 میلیون حاشیه نشین و ساکن بافت فرسوده فکری بکند!

علیرضا خسروی وجود بافت فرسوده را یک معضل برای تهران و کشور عنوان کرد و گفت: در برنامه 4 و 5 توسعه اجرای برنامه سالانه 10 درصد نوسازی دیده شده بود که متأسفانه به درستی انجام نشد و اگر این موضوع عملیاتی می‌شد هم‌اکنون باید در تمام بافت ‌فرسوده، بازسازی صورت می‌گرفت که این امر نشان‌دهنده درست اجرا نشدن برنامه است و می‌توان گفت که این موضوع به نوعی به فراموشی سپرده شد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس نهم اظهار داشت: در دولت نهم و دهم رقمی را برای احیا و بازسازی بافت فرسوده در نظر گرفتند اما در این دولت متأسفانه بحث مسکن به خاطر سیاست‌های تورمی به فراموشی سپرده شد و هیچ نوع فعالیتی در این حوزه صورت نگرفت و هم اکنون در حالت بلاتکلیف مانده است.

خسروی بیان داشت: حدود 18 میلیون نفر در مناطق حاشیه ای و بافت فرسوده کشور در حال زندگی کردن هستند که دولت باید برای این میزان جمعیت فکری اساسی بکند و الا در زمانی که حادثه‌ای رخ دهد علاوه بر خسارت های مالی، خسارت های جانی زیادی متوجه کشور خواهد شد.

این نماینده مجلس نهم افزود: دولت باید با ارائه بسته‌های تشویقی و تسهیلات، کار را به خود مردم بسپارد و شهرداری هم با صدور مجوز ساخت در کمترین زمان ممکن مردم را نسبت به نوسازی بافت فرسوده تشویق نماید.