خودروهای نا ایمن دیگر شماره‌گذاری نمی‌شوند

سردار حسین اشتری در حاشیه نخستین همایش ملی معماری ناجای آینده اظهار داشت: این همایش امروز به همت مرکز مطالعات راهبردی ناجا و با مشارکت قابل توجه نخبگان، اساتید و فرماندهان مجرب ناجا برگزار شد.

وی با اشاره به پذیرفته شدن حدود 190 مقاله در دبیرخانه این همایش گفت: آینده و تغییرات خرد و کلان برای نیروی انتظامی بسیار حائز اهمیت است چراکه وظیفه ناجا تامین و حفظ نظم و امنیت است و تامین امنیت بدون شناخت آینده امکانپذیر نیست.

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه پلیس رشد شتابان خود را ادامه خواهد داد خاطرنشان کرد: ناجا سعی دارد خودش را با تغییرات زمانی منطبق کند و رشد شتابان خود را ادامه دهد.

اشتری در ادامه با اشاره به برنامه پلیس برای تقویت توان تجهیزاتی این نیرو گفت: یکی از اولویت‌های ما در سال آینده تامین تجهیزات به‌روز‌تر برای پرسنل ناجا است گرچه بخشی از هزینه‌های این اولویت از سوی مجلس و دولت پذیرفته شده ولی مشخص نیست در زمان واگذاری بودجه، چقدر از بودجه موردنیاز این امر تحقق یابد.

وی در پایان در پاسخ به سوالی درباره برخورد پلیس با خودروسازان دارای محصولات فاقد ایمنی مناسب گفت: همانطور که پیش از این نیز هشدار داده بودیم، از ادامه شماره‌گذاری خودروهای ناایمن در سال آینده جلوگیری خواهیم کرد و این امر توسط پلیس راهور عملیاتی خواهد شد، این در حالی است که ما با خودروسازان نیز جلساتی برگزار کرده‌ایم.