سیستم گوارش خود را تقویت کنید
یکی از مهم ترین ارکان بدن سالم، داشتن روده ای سالم است. همه می دانیم سیستم گوارشی که دچار مشکل باشد چه دردسرهایی می تواند برایمان ایجاد کند و در واقع اگر گوارشتان ناراحت باشد هرگز طعم سالم بودن را نخواهید چشید. سیستم گوارشی ضعیف باعث می شود فرد دائم نگران باشد و بسیاری از قابلیت های خود، از جمله لذت بردن از غذاها را از دست بدهد.
 
سرمایه گذاری روی روده سالم در واقع به معنای سرمایه گذاری روی سلامت کل بدن و شادی است. با اینکه اطلاعات بسیار زیادی درباره بهینه سازی سلامت روده وجود دارد، بهترین قسمت برای شروع غذاهایی است که می خوریم. در ادامه می خواهیم چند مورد از غذاهای گیاهی مورد علاقه مان که به سلامت معده کمک می کنند را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آنها پایه های دستگاه گوارشتان را مستحکم کنید.
 
1- غلات کامل
 
استفاده از غلات کامل راهی عالی برای تقویت سلامت روده به واسطه حمایت از میکروبیوم است. می توانید از غلات سالم ( مانند بلغور جو دو سر ) به عنوان صبحانه استفاده کنید و مقداری میوه نیز در کنارش میل کنید.
 
2- زردچوبه
 
کورکومین یکی از اصلی ترین مواد فعال موجود در زردچوبه است و برخی تحقیقات ثابت کرده اند که دارای خواص ضد التهابی است. بنابراین سعی کنید از این ادویه فوق العاده پرخاصیت در انواع غذاها استفاده کنید تا روده را خوشحال کنید.
 
3- سیر
 
 یکی از سوپرغذاهای مورد علاقه ما برای کمک به سلامت دستگاه گوارش سیر است. سیر را می توانید به سادگی به انواع غذاها اضافه کنید و از خواص فراوانش بهره مند شوید.
 
4- زنجبیل
 
زنجبیل را قرن ها برای کمک به گوارش مورد استفاده قرار می دادند. همچنین برخی تحقیقات نشان داده اند که برای بهبود حالت تهوع و استفراغ نیز می تواند به کار برود.
 
5- سبزیجات چلیپایی
 
سبزیجاتی مانند بروکلی، گل کلم و کلم بروکسل سرشار از فیبر، مواد معدنی و ویتامین ها هستند که به بدنمان آنچه نیاز دارد را می رسانند و سلامتمان را حمایت می کنند. فیبر کمک می کند در روده همه چیز روان و نرم پیش برود.
 
هرچه بیشتر درباره سلامت روده می آموزیم، بیشتر متوجه می شویم که چقدر رابطه اش با سلامت کلی بدنمان تنگاتنگ است. تحقیقات ثابت کرده است رابطه ای بین باکتری های دستگاه گوارش با سلامت کلی بدن از جمله سلامت گوارش، سیستم ایمنی و سلامت مغز وجود دارد.
 
بنابراین به دنبال راه هایی باشید که غذاهای مفید برای روده را وارد برنامه غذایی تان کنید چون هرآنچه می خورید سالم یا غیرسالم روی سلامت ظاهر و داخلی بدنتان تاثیر مستقیم دارد.