اعزام مددجویان کمیته امداد به عتبات

حجت الاسلام محمود مولائی، سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه امسال بیش از هفت هزار مددجو تحت حمایت به اردوهای زیارتی و تفریحی اعزام شده‌اند، اظهار کرد: یکی از مهم ترین برنامه‌های کمیته امداد ارائه خدمات فرهنگی به خانواده‌های تحت حمایت است که به جهت ارتقاء سطح فکری، فرهنگی و معنوی مددجویان برنامه‌های متنوعی برای آنان برگزار می‌شود؛  ۲۸۰  مددجوی تحت حمایت این نهاد عصر روز جمعه ششم اسفندماه به اردوگاه ثامن الائمه مشهد مقدس  اعزام شدند.

حجت الاسلام مولائی مدت زمان برگزاری این اردوی زیارتی را شش روز عنوان کرد و گفت: برای این اقدام ۱۱۰میلیون تومان از محل اعتبارات فرهنگی کمیته امداد استان تهران هزینه شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه از ابتدای امسال شش کاروان به عتبات عالیات اعزام شده اند، گفت: طی روزهای ۹ و ۲۲ اسفند ماه نیز هفتمین و هشتمین  کاروان نیز به عتبات عالیات اعزام می شوند که مجموع اعزام شدگان به این سفر زیارتی با احتساب این کاروان ها به   ۳۸۰ نفر می رسد؛ هزینه سفر زیارتی این دو کاروان نیز حدود ۸۰ میلیون تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه اردوهای زیارتی از جمله برنامه‌های با اهمیت حوزه فرهنگی کمیته امداد محسوب می‌شود، گفت: ایجاد نشاط روحی و روانی، تقویت باورهای دینی و اعتقادی، ایجاد روحیه خودباوری و آشنایی مددجویان با مسائل فقهی و اعتقادی مهمترین اهداف برگزاری اردو برای مددجویان تحت حمایت است.

حجت الاسلام مولائی با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای اعزام یک هزار مددجو به مشهد مقدس انجام شده است، خاطرنشان کرد: این اقدام در قالب طرح شوق زیارت و از محل کمک های خیران اجرایی می شود؛ این طرح با هدف شناسایی، معرفی، ساماندهی و اعزام مددجویانی که تا کنون به مشهد مقدس و کربلای معلی مشرف نشده اند، اجرا می شود.