«گزارش پلاسکو» آماده ارایه در صحن شورای شهر/ نگران پیامدهای اجتماعی پلاسکو هستیم

گروه اجتماعی- عبدالمقیم ناصحی رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به تشکیل دو کمیته برای بررسی حادثه پلاسکو در شورای شهر تهران عنوان کرد: بررسی های این کمیته آماده ارایه گزارش است و بر اساس صحبت های هفته گذشته مقرر شده است کمیسیون نظارت و حقوقی گزارش نهایی را جهت ارایه در صحن شورا بیاورد.

 

وی با اشاره به این که تاریخ مشخصی برای ارایه گزارش هنوز مشخص نشده است، گفت: بخشی از موضوعات مربوط به پلاسکو اجتماعی و فرهنگی است. در این ساختمان 570 واحد تجاری وجود داشت که سرمایه و محل کسب خود را از دست داده اند.

 

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: طبیعتا از دست رفتن این تعداد شغل و این حجم سرمایه پیامدهای اجتماعی را نیز در پی دارد که نگران آنیم. بر این اساس در پی آن هستیم که در کمیته مذکور حق و حقوق افراد آسیب دیده به نوعی ایفا شود.

ناصحی با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن وام های کم بهره و نیز ورود اتاق اصناف برای ساماندهی هر چه سریع تر وضعیت کسبه پلاسکو خاطرنشان کرد: در این میان نقش وزارت کار برای ساماندهی وضعیت کارگران این ساختمان بسیار مهم است.

وی در پایان تاکید کرد: کمیته پلاسکو موضوعات فرهنگی مرتبط با آسیب دیدگان این حادثه را نیز پیگیری می کند.

لیلا موسوی نسب