تبدیل ایمنی ساختمان های پر تردد به مطالبه مردمی با اطلاع رسانی عمومی/ منع قانونی وجود ندارد

گروه اجتماعی- پرویز سروری رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با تاکید بر ضرورت تعریف یا بازتعریف فرآیندهای قانونی در مورد ایمن سازی ساختمان ها در تهران اظهار کرد: نتیجه چنین روندی  می تواند منجر به ایمن سازی ساختمان ها از یک سو و لطمه نخوردن به ظرفیت های اقتصادی شهروندان از سوی دیگر می شود.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشار به این که اطلاع رسانی عمومی در مورد وضعیت ساختمان های پر تردد نا ایمن از طریق رسانه ها یا سایر ابزارهای ارتباطی می تواند در تبدیل ایمنی به مطالبه عمومی اثرگذار باشد، گفت: اطلاع رسانی در این مورد فاقد منع قانونی است هر چند که نیاز به بررسی قانونی بیشتر دارد. این موضوع به عنوان یک پیشنهاد سازنده می تواند در دست بررسی قرار بگیرد.

سروری با اشاره به این که باید در اطلاع رسانی در مورد ساختمان های نا ایمن به ضربه نخوردن به معاش شهروندان و کسب و کار برخی  از کسبه دقت کافی شود، ادامه داد: لذا باید در بدو امر مصر به اعمال قانون در ایمن سازی ساختمان ها و هر نقطه پرتردد و عمومی در شهر باشیم.

وی با بیان این که در اعمال قانونی فرآیند ایمن سازی با سرعت بیشتری رخ می دهد، اظهار کرد: قانون در صورت مشاهده نبود ایمنی در ساختمن مقابل ادامه فعالیت می ایستد. باید توجه کرد که اطلاع رسانی در این حوزه حاشیه هایی ایجاد نکند که منجر به کند شدن روند اصلی کار شود.

لیلا موسوی نسب