دولت طرح بیمه شدن زندانیان را ابلاغ نکرده است

اصغر جھانگیر در خصوص پیگیری این موضوع از سوی دستیار ویژه رئیس جمھور، گفت: پیشنھاد دھنده بیمه شدن زندانیان، سازمان زندان ھا بود و البته پیگیر این موضوع ھم خواھیم بود.

رئیس سازمان زندان ھا با بیان اینکه زندانی ھمچون شھروند عادی است، گفت: معتقدیم که زندانی ھم شھروند است و لذا باید ھمه حقوقی که بیرون از زندان وجود دارد، زندانیان ھم داشته باشند. همه این حقوق به جز آزادی قابل طرح است چرا که آزادی زندانی باید در زندان محدود شود.

نباید سلامت زندانی به خطربیفتد

جھانگیر با تاکید بر اینکه سلامت زندانی نباید به خطر بیفتد، اظھار داشت: باتوجه به اینکه زندانی ھم حقوقی دارد و از حقوق شھروندی برخودار است، نباید سلامت و بھداشت زندانی به خطر بیفتد.

رئیس سازمان زندان ھا افزود: زندانیانی داشتیم که در بیرون از زندان، حق بیمه پرداخت می کردند اما به محض بازداشت و ورود به زندان و توقف در پرداخت بیمه، بیمه گذار بیمه زندانی را قطع کرد و زندانیان از حق بیمه و داشتن دفترچه بیمه منع می شوند به ھمین دلیل پرداخت هزینه ھای درمان برای زندانیان، آزادمی شود.

وی اظھار داشت: توقع و انتظار خاصی از سازمان تامین اجتماعی و بیمه ھا نداریم و امیدواریم ھر چه زودتر طرح بیمه شدن زندانیان اجرا شود.

۲۰۰هزار زندانی بیمه می شوند

این در حالی است که الهام امین زاده، دستیار ویژه رییس جمهور در امور شهروندی از پیگیری بیمه شدن زندانیان خبر داده و گفت:با شخص دکتر ربیعی در رابطه با بیمه شدن زندانیان مذاکرات متعددی داشتم و قرار شد در صورت تامین منابع مالی، طرح بیمه شدن زندانیان اجرا شود.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از زندانیان بیمه می شوند، گفت: طی صحبت هایی با وزیر مربوطه قرار شد ۲۰۰هزار زندانی بیمه شوند.