خودروهای فرسوده؛ عامل 10درصد آلودگی هوای پایتخت
مازیار حسینی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در شانزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل  و ترافیک که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: تهران به مانند سایر کلانشهرها جمعیت زیادی دارد و از حیث آلودگی هوا و تردد خودروها، بار مضاعفی را متحمل می شود.
 
وی افزود: 80 درصد آلودگی هوا در فصول سرما به دلیل تردد خودروها است و 10 درصد آلودگی ها ناشی از تردد خودروهای فرسوده در شهر بزرگی مانند تهران است.
 
مازیار حسینی افزود: در 20 سال گذشته مدهای حمل و نقلی توسعه کمی داشته که بر همین اساس مترو در مدت 20 سال فقط 3 خط به بهره برداری رسانده است، این در حالی است که در این چند سال اخیر خطوط جدیدی به بهره برداری رسیده است.
 
وی گفت: برای توسعه حمل و نقل شهری باید در کنار سرعت؛ کیفیت و در کنار کیفیت، دقت را در اولویت قرار داد.
 
مازیار حسینی عنوان کرد : با توسعه ITS تحولات خوبی در حوزه حمل و نقل عمومی اتفاق افتاده است؛ تردد خودروها بین خطوط نتیجه یک فرهنگ سازی است که این مهم در رفتار رانندگی نهادینه شد.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در 10 سال گذشته 60 درصد شهروندان از خودروهای شخصی استفاده می کردند و در این میان فقط 40 درصد از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌شد، این در حالی است که امروز استفاده مردم از خودروهای شخصی به 40 درصد کاهش پیدا کرده و از طرفی هم استفاده از مدهای حمل و نقلی افزایش یافته است.
 
حسینی تصریح کرد: مناقصه‌ای در حال برگزار شدن است و مقرر شده تا دو یا سه خط حمل و نقل برقی در محدوده بازار راه‌اندازی شود.