رفتار افراد جامعه در تربیت دانش‌آموزان نقش دارد

فخرالدین احمدی آشتیانی در نخستین جشنواره آموزشی- تحصیلی جایزه ملی ایثار با گرامیداشت یاد 36 هزار  شهید دانش‌آموز اظهار کرد: شهدای دانش‌آموز به دلیل دو ویژگی برتر تفاوت‌های فاحشی را با سایر همسالان خود داشتند. این دانش‌آموزان با خودسازی توانسته بودند ایمان خود را تقویت کنند و برای زندگی خود برنامه‌های ویژه‌ای داشتند.

وی افزود: تعدادی از شهدای دانش آموز، شاگردان من بودند و از نزدیک آنها را می‌شناختم. روحیات این دانش‌آموزان مثال زدنی بود که این ویژگی‌ها در پرتو خودسازی آنها بود. بنده به چشم خود می‌دیدم که پس از بازگشت از جبهه رفتارشان نسبت به گذشته چه تغییرات مثبتی می‌کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تدوام انقلاب در سایه ایمان،اخلاق و ایثار است، زمانی که این خصوصیات از جامعه ما بیرون برود، اهداف انقلاب پیش نمی‌رود. از سوی دیگر تربیت دانش‌آموزان صرفاً در چارچوب مدرسه محقق نمی‌شود بلکه رفتار افراد جامعه در تربیت دانش‌آموزان نقش دارد. ایمان و اخلاق رمز موفقیت جامعه است و نیاز است که همه افراد به این خصوصیات پایبند باشند.

دانش آشتیانی افزود : باید توجه داشته باشیم که هر حرکتی منجر به  آن شود تا دانش‌آموزان الگوهای رفتاری خاص مانند شهدا داشته باشند در غیر این صورت نباید توقع داشت که این نسل افراد با ایمانی شوند. همچنین از نقش صدا و سیما در زمینه الگوسازی برای نوجوانان و جوانان نباید غافل شد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو، تاکید کرد: باید اخلاق را در انتخابات نهادینه کرد و این خصوصیات را در جامعه هم ایجاد کنیم.