برای درمان اگزما از این گیاه استفاده کنید!

 فریبرز معطر درباره استفاده از گیاهان دارویی در درمان بیماریهای پوستی اظهار کرد: پوست با سطحی برابر دو متر مربع و وزنی برابر 4 کیلوگرم بزرگترین اندام بدن انسان را تشکیل می‌دهد.

به گفته وی پوست بدن را در برابر عوامل مختلف و خطرناک محیط محافظت می‌کند لذا حفاظت و نگهداری از پوست از مهمترین عوامل سلامتی و تندرستی محسوب می‌شود.

استاد فارماکوگنوزی تصریح کرد: خوشبختانه در عالم گیاهی برای درمان امراض مختلف پوستی، گیاهان دارویی مفیدی وجود دارند که با مصرف آنها یا فراورده‌های تهیه شده از آنها زیرنظر پزشک مجرب می‌توان از پوستی سالم و شاداب بهره‌مند شد.

معطر خاطرنشان کرد: توسعه علوم دارویی در زمینه شناسایی، استانداردسازی ترکیبات موثر گیاهان دارویی و تهیه اشکال مدرن دارویی آنها همچنین ارتقای طراحی و کیفیت مطالعات فارماکولوژی پایه و بالینی سبب شده تا گیاهان دارویی علاوه بر اشکال سنتی به شکل فرآورده‌های دارویی نیز به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گیرند.

وی یادآور شد: در این رابطه از گیاهان شاه‌تره برای درمان اگزما، از پوست ریشه و ساقه زرشک برای بیماری پسوریازیس، از گیاه کندس و خله برای درمان برص، از گیاه همیشه بهار برای برطرف کردن خشکی پوست، از گیاه بابونه برای درمان آکنه و از گیاه خار مریم برای درمان خال و در نهایت از برگ ریشۀگزنه برای درمان ریزش مو می‌توان استفاده کرد.