پیش بینی وضع هوا

با ورود سامانه بارشی به کشور، امروز در بخش‌هایی از شمال‌غرب، غرب و جنوب‌غرب ‌رگبار باران، رعد و برق و وزش باد، در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف و در برخی مناطق جنوب و مرکز، ‌بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه فعالیت این سامانه در برخی نقاط شمال‌غرب، سواحل غربی و مرکزی خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس مرکزی تداوم دارد.

روز شنبه با تقویت سامانه بارشی در شمال‌غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد و در نقاط سردسیر بارش برف و در شمال‌شرق کشور بارش پراکنده رخ خواهد داد.

امروز و فردا به دلیل افزایش سرعت باد بر روی کشور عراق، پدیده گرد و خاک در برخی نقاط غرب و جنوب‌غرب پیش‌بینی می‌شود.

‌بر این اساس، وضع هوای مناطق متأثر از این سامانه در سه روز آینده به شرح زیر ‌است:

امروز پنجشنبه‌ رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد‌ و در ارتفاعات بارش برف در برخی نقاط کردستان، کرمانشاه، زنجان، جنوب آذربایجان‌های شرقی و غربی و غرب چهار‌محال‌ بختیاری پیش‌بینی می‌شود.

همچنین امروز‌ رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد در شمال خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد و باد و گردوخاک در برخی نقاط خوزستان، ایلام و کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه 95/12/13‌ رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد‌ و در ارتفاعات بارش برف در برخی نقاط کردستان، زنجان، شمال قزوین و شمال البرز پیش‌بینی می‌شود و برای خوزستان، ایلام و کرمانشاه، باد و گردوخاک ‌انتظار داریم.

روز شنبه 95/12/14‌ رگبار باران‌، گاهی رعدوبرق و وزش باد‌ و در ارتفاعات بارش برف در برخی نقاط کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، زنجان، قزوین، اردبیل، شمال استان مرکزی، شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی را انتظار داریم و برای گیلان و شمال ایلام انتظار ‌رگبار باران ‌است.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری در برخی ساعات بارش پراکنده و وزش باد و به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین روز شنبه آسمان تهران در ساعات اولیه نیمه‌ابری و اواخر وقت با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 17 و 8 درجه خواهد بود.

روز آینده اردبیل با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر و شهر کرد با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 5 اسفند امسال 130.2 میلیمتر بود؛ بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 143.4 میلیمتر بود بنابراین بارش سال جاری 90.8 درصد بارش سال گذشته است.