زمان پرداخت عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی اعلام می شود

دکتر سید تقی نوربخش با بیان اینکه عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی بر اساس قانون مبلغ ٧٧٠ هزار ٥٠٠ تومان خواهد بود گفت: برای پرداخت عیدی به حدود ٣ میلیون نفر بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش اعتباری بالغ بر یک هزار و ٧٥٠ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی افزود: با توجه به اجرای برنامه پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان از سال گذشته، عیدی مستمری بگیران به نحوی پرداخت می شود تا آن دسته از مستمری بگیران که حقوق خود را در اواخر ماه دریافت می کنند؛ زودتر به حسابشان واریز شود.

نوربخش گفت: جزئیات دقیق و تاریخ پرداخت عیدی به مستمری بگیران روز شنبه از طریق پایگاه اطلاع رسانی تأمین اجتماعی منتشر می شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین از تصویب بودجه سال ٩٦ این سازمان خبر داد و گفت: بودجه ٨٨ هزار میلیارد و ٤٤١ میلیون تومانی سال آینده تأمین اجتماعی به تصویب هیأت مدیره این سازمان رسیده است. 

نوربخش اظهار داشت: در سال آینده ٥٢ هزار و ٣٩٦ میلیارد تومان به مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می شود و بر اساس دستور ریاست محترم جمهوری مطابق با روال سال جاری، هزینه بخش درمان سازمان نیز در حساب جداگانه ای نگه داری خواهد شد.

وی با بیان اینکه بودجه سازمان تأمین اجتماعی در دولت تدبیر و امید همواره قبل از شروع سال به تصویب رسیده است، گفت: سازمان تأمین اجتماعی برای اولین بار در طول تاریخ فعالیت خود از سال ٩٤ دارای برنامه عملیاتی راهبردی است و بودجه سال ٩٦ دومین بودجه ای است که با توجه به این برنامه تنظیم شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه از تکمیل برنامه حذف دفترچه در مراکز درمانی ملکی این سازمان خبر داد و گفت: یک سوم خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان سازمان از طریق مراکز درمانی ملکی تأمین می شود که بیمه شدگان در مراجعه به این مراکز نیازی به استفاده از دفترچه نخواهند داشت.

نوربخش گفت: جشن حذف دفترچه در مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی در روز ٢٥ اسفند برگزار خواهد شد.

وی در ادامه از پرداخت بخش قابل توجهی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: طی روزهای آینده پرداختی مناسبی در حوزه درمان غیر مستقیم سازمان تأمین اجتماعی انجام می شود.