دسته بندی ساختمان های ناایمن با اولویت منطقه 11 و 12/ ضابط قضایی در مناطق مستقر است

گروه اجتماعی- رییس کمیته سلامت و ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که دسته بندی ساختمان های نا ایمن با اولویت منطقه 11 و 12 در حال انجام است،عنوان کرد: با توجه به استقرار ضابط قضایی در منطقه به فوریت نسبت به اخطار ایمنی یا تعطیلی ساختمان های ناایمن اقدام می کنیم.

معصومه آباد رییس کمیته سلامت و ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکار نیوز با بیان این که تعداد ساختمان هایی که در تهران باید به فوریت ایمن سازی شوند بسیار زیاد است، عنوان کرد: به ویژه ساختمان های قدیمی شهر که فرسوده بوده و تابع شرایط شهرسازی قدیم هستند از دید ما ایمنی ضعیفی دارند.

وی با بیان این که دسته بندی این ساختمان ها بر اساس منطقه بندی 22 گانه شهر تهران در حال انجام است، گفت: اقدامات خود را از منطقه 11 و 12 پایتخت آغاز کرده و با توجه به این که ضابط قضایی در منطقه مستقر است به سرعت نسبت به تعطیلی یا اخطار به ساختمان های نا ایمن اقدام می کنیم.

رییس کمیته سلامت و ایمنی شورای شهر تهران با ابراز تاسف نسبت به این که برخی از مالکان حتی پس از دریافت اخطار ایمنی خارج از برنامه زمانبندی ایمن سازی را پیش می برند، عنوان کرد: در برخی موارد نیز حتی اقدام به ایمن سازی نمی کنند. 

فاجعه ای وخیم تر از پلاسکو در انتظار پاساژ آزاد

وی در پایان گفت: نمونه چنین ساختمان هایی  پاساژ آزاد در چهار راه ولیعصر، تقاطع جمهور است که شرایط ایمنی آن صدها برابر بدتر از پلاسکو و نیز بسیار پر تردد تر از آن است. موضوع ایمنی مسئله ای عاجل است که باید فوری انجام شود اما مالک در ایمن سازی این پاساژ دست دست می کند.

 

لیلا موسوی نسب