برگزاری فوتبال در شب عاشورا صحنه‌ای از کربلا را در جهان به تماشا گذاشت

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در همایش روسای پلیس راهور در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی به اقدامات و عملکرد نیروی انتظامی پرداخت و اظهار داشت: ناجا در خط مقدم ارتباط با مردم است و این بیانگر مسئولیت خطیر ناجا است.

وزیر کشور با بیان این مطلب که آمادگی همه جانبه برای همه اقدامات لازم است به بسیج همگانی برای پیشبرد اهداف پرداخت و گفت: بسیج همگانی جامعه را به تعادل و پیشرفت برساند و باید برای تقویت اقتدار و امنیت در کشور تلاش کنیم.

وی گفت: در حوزه بین‌المللی توانسته‌ایم تهدیدات و فشارها در تمام ابعاد را به فرصت تبدیل کنیم.

این مقام ارشد وزارت کشور ادامه داد: میثاق ما با امام و شهدا تکلیف ما را از موضع سازمانی به موضع اعتقادی تبدیل می‌کند.

رحمانی فضلی در ادامه سخنان خود در جمع روسای پلیس راهور به خدمت‌رسانی اشاره و تصریح کرد: ما موظف هستمی خدمت بدهیم و در خدمت مردم باشیم و مردم جامعه مسائل شخصی خود را در رابطه با خدا حل می‌کنند.

وی به نگرانی در خصوص برگزاری چند مناسبت اشاره و تصریح کرد: در برخی مناسبت‌ها برخی نگرانی‌ها بود به طور مثال دو عید داشتیم که با فاطمیه و محرم تقارن داشت اما خود مردم ما تفکر دینی داشتند و  این مسائل را رعایت کردند.

وی درمورد بحث عاشورا و فوتبال گفت: از یک ماه قبل نگرانی وجود داشت که چه می‌شود و برگزاری فوتبال در شب عاشورا چگونه می‌شود؛ به طور مثال با سوت و تشویق تماشاچیان چه باید کرد. اما صد هزار تماشاگر نشان دادند که می‌توان بدون اینکه پول خرج صحنه‌ای از عاشورا را در تلویزیون‌های جهان به تماشا گذاشت.

وی ادامه داد: در همین بحث فوتبال عده‌ای گفتند که نباید برگزار شود چرا که تقابل بین مذهب و ورزش ایجاد می‌شود اما با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد و اقدامات نیروی انتظامی که بالاترین نقش را در این زمینه داشت و به عنوان عدالت اجتماعی نه مداخله انتظامی در آن حضور یافت فوتبال عاشورایی صد هزار نفری را نمایش دادیم.

وزیر کشور به امید و نشاط اشاره و بیان داشت: باید کاری کنیم که مردم امیدوار باشند و اعتماد کنند و وقتی که جمع می‌شوند و رای می‌دهند وظیفه ما فعالیت‌هایی است که به مردم امید دهد و این شدنی است.

وی ادامه داد: اگر مردم نظم و اقتدار و تصمیم و نتایج را ببینند امیدوار می‌شوند؛ نباید با طرح مشکلات و سیاه‌نمایی حس ناامیدی را تقویت کرد بلکه باید به مردم نشاط دهیم چرا که جامعه با نشاط پویا و فعال است و باید با تفکر توحیدی جامعه را مملو از نشاط کنیم.

این مقام ارشد وزارت کشور به امنیت اجتماعی و انتظامی پرداخت و گفت: اگر مردم احساس امنیت کنند احساس نشاط می‌کنند؛ این احساس امنیت در پناه اقدامات شما است که به مردم انتقال داده می‌شود.

رحمانی فضلی درخصوص عید نوروز به عنوان یک مناسبت قابل قبول گفت: باید این مناسب سرشار و مملو از نشاط باشد و باید تلاش کنیم نوروز با نشاط و پویا را به مردم هدیه دهیم و نقش شما در این زمینه سازنده است.

وی با بیان اینکه ما همیشه قدردان شما بوده‌ایم گفت: کنترل جاد‌ه‌ها در شرایط بحرانی، برخورد با مردم، ساماندهی موضوع اربعین از صدور گذرنامه گرفته تا امنیت در مرزها و غیره از جمله اقدامات شما است.

رحمانی فضلی به موضوع اربعین پرداخت و گفت: 2 میلیون و 400 هزار نفر را از در خانه‌های‌شان برداشتیم و با تامین غذا، آب،‌ دارو درمان، اقامت، ویزا و ... به کشور دیگری سالم بردیم و دم در خانه‌هایشان سالم برگرداندیم و این موضوع نشاط یک ماهه‌ای را به جامعه ما تزریق کرد و دل‌ها را نزدیک کرد.

وی تاکید کرد: باید گفت اگر کسی قانون و نظم را مورد خدشه قرار دهد وظیفه ما برخورد است چرا که بی‌قانونی کرده و ناجا باید چهره‌ قاطع نشان دهد و با آنها برخورد کند.

وی گفت: نیروی انتظامی در عملکرد خود موفق بوده و رشد مطلوب داشته و رضایت حضرت آقا را نیز کسب کرد؛ البته ایشان توصیه کردند که باید به نیروی انتظامی بیشتر رسید و حقوق‌شان را تامین کرد.