رژیم غذایی مدیترانه‌ای چگونه است؟

 محققان در آخرین مطالعات خود به این نتیجه رسیدند که پیروی از نوعی رژیم غذایی می‌تواند در کاهش ابتلا به سرطان سینه نقش مؤثر داشته باشد و این سرطان را تا حد زیادی دفع کند. 

بر اساس آنچه که دانشمندان مطالعه کرده‌اند، رژیم غذایی مدیترانه‌ای که سرشار از ماهی، میوه، سبزیجات، غلات، خشکبار و روغن زیتون است به طور قابل توجهی در کاهش احتمال ابتلا زنان به سرطان پستان گیرنده استروژن منفی نقش دارد که نمی‌توان آن را با هورمون درمانی برطرف کرد.

پرفسور "پیئت وان دن برنت" از دانشگاه "ماستریخت" محقق ارشد این مطالعه در هلند گفت: تحقیقات ما نشان می‌دهد چگونه الگوهای غذایی خطر ابتلا به سرطان‌های رایج را کاهش می‌دهند.

در یک پژوهش، 62 هزار زن به مدت 20 سال تحت کنترل قرار گرفتند تا با آنچه که در طول روز می‌خورند بررسی شوند و درصد ابتلا آنها به سرطان سینه اندازه‌گیری شود.  

نتایج این تحقیقات دو دهه‌ای در نهایت نشان داد که چگونه مواد غذایی مناسب، سرطان سینه و بسیاری از سرطان‌های دیگر را دفع می‌کنند. 

 محققان نتیجه گرفتند در صورتیکه افراد از بالاترین سطح رژیم غذایی مدیترانه‌ای مصرف کنند در حدود یک سوم از موارد سرطان پستان گیرنده استروژن منفی و 2.3 درصد از تمامی موارد سرطان پستان پیشگیری می‌شود.

هر ساله در انگلیس 55 هزار نفر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند که از این تعداد 11 هزار نفر جانشان را از دست می‌دهند. 

 مدیر بودجه تحقیقات در موسسه خیریه صندوق جهانی تحقیقات سرطان باور دارد، رژیم غذایی متعادل می‌تواند بحران این سرطان را در جوامع جهانی دفع کند.