هشدار یک نماینده نسبت به ناآرامی‌های آتش فشان دماوند

علی اصغر یوسف نژاد  اظهار کرد: متاسفانه مدتی است قله دماوند ناآرام است. قبلا خروج گاز از قله موقتی بود و گاهی از قله گاز بیرون می‌آمد و بعد از مدتی خاموش می‌شد اما الان مدتی است خروج گاز از قله دماوند دائمی شده و لرزه‌هایی در منطقه بوجود می آورد که ناشی از ناآرام بودن دماوند است.

وی افزود: بخشی از فعل و انفعالاتی مثل رانش زمین و پرتاب شدن سنگ و بستن جاده نیز مربوط به این موضوع است اما نهایتا باید معلوم شود گازهایی که به طور مستمر از قله خارج می‌شود چه ترکیب شیمیایی دارد و در واقع نیاز است که مانیتورینگ ژئوفیزیکی انجام شود و از نظر فنی و تخصصی ژئوفیزیک لرزه مشخص شود، تغییرات ثبت و مطالعه و آب چشمه‌ها بررسی شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه بررسی دقیق و فنی وضعیت قله دماوند نیازمند سرمایه گذاری است یادآور شد: استانداری مازندران،‌ دولت، مجلس، سازمان محیط زیست و زمین شناسی باید وضعیت قله را از چهار سمت جغرافیایی یعنی ناندل در شمال، پلور در جنوب، فیره در شرق و لار در غرب بررسی کنند و این چهار منطقه را به عنوان ایستگاه عملیاتی مورد مطالعه قرار دهند.

یوسف نژاد با تاکید بر لزوم اقدام مدیریت بحران و منابع طبیعی برای ثبت و بررسی لحظه‌ای تغییرات خاطر نشان کرد: مسوولین، دماوند را دریابند تا  لابلای مسایل دیگر گم نشود و در چرخ‌دنده تصمیم گیری‌ها هرز نرود، زیرا اگر مواظبش نباشیم ممکن است خطراتی داشته باشد.

وی در پایان با بیان اینکه ناآرامی‌های قله دماوند می‌تواند به یک مشکل جدی تبدیل شود، از رییس جمهور ، رئیس سازمان محیط زیست، رییس مجلس، استاندار مازندران و مسئولین مربوطه خواست نسبت به این موضوع حساسیت لازم را به خرج بدهند.