هشدار پلیس فتا به دختران جوان!

 سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوى در تشریح خبر اظهار داشت: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان مراجعه و درخواست رسیدگی به شکوائیه خود را داشت.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوى تصریح کرد: شاکی در اظهارات اولیه خود به کارشناسان پلیس فتا گفت از سوی فردی ناشناس و با نام وی درخواست‌هایی برای برخی همکارانش در شبکه اجتماعی ارسال شده است و با توجه به نوع کارش که مسئول فروش شرکت بوده و با همکارانش در سراسر ایران ارتباط دارد این موضوع باعث سلب آسایش وی شده است.
 
سرهنگ  جهانشیری افزود: کارشناسان پس از اخذ اظهارات شاکی رسیدگی به پرونده را در دستور کار قرارداده و با بررسی گوشی شاکی مشخص شد، گوشی وی توسط فردی که مشخصات وی برای شاکی نیز ناآشناست هک شده و با دسترسی به شبکه اجتماعی شاکی یک نسخه از شبکه اجتماعی وی در دست این فرد ناشناس قرار گرفته است.
 
این مقام انتظامی ادامه داد: با اقدامات و بررسی‌های فنی صورت گرفته کارشناسان موفق به شناسایی هویت متهم شده و با پیگیری انجام شده متهم در این رابطه دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل شد.
 
وی افزود: متهم که مردی 32 ساله و مجرد بود، یکی از همکاران شاکی از کار درآمد و در مواجهه با ادله فنی بزه خود را پذیرفت و انگیزه خود را از نقص حریم خصوصی شاکی و ورود به شبکه اجتماعی وی، خواستگاری و شناخت بیشتر قبل از ازدواج عنوان کرد و گفت: بنده در امر ازدواج بسیار وسواسی هستم و برای اطمینان بیشتر از نجابت شاکی پیام‌هاى شیطنت آمیزی به وی و بعضا برای برخی همکارانش ارسال نمودم تا نتیجه امر را ببینم و هرگز فکر نمى‌کردم به این شکل دستم رو شود و توسط پلیس شناسایی و دستگیر شوم.
 
سرهنگ جهانشیری در ادامه این پرونده به کاربران شبکه‌های اجتماعی توصیه کرد: فضای سایبری همانند فضای فیزیکی دارای حریم بوده و نقص آن مشمول قانون مجازات جرایم رایانه‌اى مى‌شود و هیچ بهانه‌اى حتی امر مقدس ازدواج نیز قادر به توجیه آن نخواهد بود.