ماجرای املاک نجومی از زبان چمران
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری گزارش عملکرد سال ۹۵ که امروز(شنبه) در ساختمان شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، با بیان اینکه امسال ۵۳۸ مصوبه در شورای اسلامی شهر تهران بررسی شد، اظهار داشت: ۱۰۱ مورد از مصوبات در خصوص طرح و لایحه بوده است.
 
وی ادامه داد: ۵۷ مورد این مصوبات مربوط به لایحه هایی بود که از سوی شهرداری تهران برای شورا ارسال شده بود.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ۳۴ مورد این مصوبات مربوط به طرح های اعضای شورای اسلامی شهر تهران بود و ۱۰ مورد نیز در ارتباط با پاسخ شورا به فرمانداری تهران به تصویب رسید.
 
چمران به طرح ها و مصوبات متعدد شهرداری در حوزه باغات شهر تهران اشاره کرد و گفت: به علت اهمیت بالای حفظ درختان و باغات شهر تهران ۱۷۸ مصوبه در خصوص باغات شهر تهران داشته ایم.
 
وی با بیان اینکه ۲۵۹ مورد نام گذاری در صحن شورا به تصویب رسیده است، تصریح کرد: ۱۲ اردیبهشت ماه امسال ساماندهی اسناد و املاک و مستقلات شهرداری تهران با سازمان های تابعه به تصویب رسید و هم اکنون این اسناد در سامانه سیستماتیک این سازمان موجود است.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران را ملزم به ساماندهی و تفکیک ماموریت های فرهنگی، اجتماعی و هنری کردیم، چراکه معاونت اجتماعی و فرهنگی و سازمان هنری شهرداری تهران با یکدیگر برنامه های مشترک ‌داشتند.
 
چمران با تاکید بر اینکه در ۲۱ مردادماه امسال مصوبه ای در خصوص تامین منابع پایدار سازمان آتش نشانی و ارتقای خدمات کیفی و کمی برای شهروندان تهرانی داشته ایم، گفت: آموزش شهروندان در خصوص مسائل ایمنی نیاز به همکاری همه دستگاه ها از جمله سازمان صدا و سیما دارد.
 
وی اشاره به تصویب مصوبه توسعه بهبود و خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری تهران افزود: در مردادماه امسال در ارتباط با واکنش اضطراری راهبردهای عملیاتی این سازمان مصوبه ای را به تصویب رساندیم.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران به تدوین بودجه سال ۹۶ شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: دی ماه امسال مصوبه ای در خصوص حفظ و گسترش خیابان حضرت ولی عصر (عج) به تصویب رساندیم.
 
چمران ادامه داد: فرمانداری تهران در خصوص این مصوبه ایراداتی به شورا گرفت اما پس از گزارش های ارائه شده این ایرادات رفع شد، به همین دلیل امیدواریم این امر به زودی اجرایی شود.
 
وی با اشاره به تخصیص مطالبات شهرداری تهران افزود: در خصوص این امر هفته گذشته یک طرح دو فوریتی به تصویب رساندیم.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مباحث مطرح شده در رابطه با املاک نجومی، گفت: موضوع اکنون در دادستانی مورد پیگیری قراردارد و دادستانی رسما اعلام کرد که مباحث مطرح شده در خصوص اعضای شورای شهر به هیچ وجه واقعیت ندارد.
 
چمران ادامه داد: در خصوص این موضوع موج بسیار شدیدی در شهر به راه افتاد که هنوز هم ادامه دارد و مردم نیز در خصوص آن از ما سوالات زیادی می پرسند.
 
وی با بیان اینکه هنوز پیگیری ها در خصوص ۲۷ هزار ملکی که در گزارش اولیه اعلام شده بود که به تعاونی های شهرداری واگذار شده است، ادامه دارد، افزود: بر اساس بررسی های انجام شده مشخص شد که ٤٠ تن از افرادی که اسامی آن‌ها در لیست اولیه اعلام شده بود به هیچ وجه ارتباطی با پرونده نداشته اند.