ساماندهی متکدیان در محله تجریش/ تعریض خیابان باهنر در محله حصار بوعلی

به گزارش افکارنیوز، محسن پیرهادی در رابطه با وضعیت محله تجریش ( منطقه 1)، اظهار کرد: در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری مسائلی از جمله امکان احداث بوستان و فضای سبز در سطح محله و ساماندهی ناهنجاری های اجتماعی اعم از افراد کارتن خواب و متکدی در دست بررسی است.

ساماندهی ترافیکی در محدوده تجریش

وی با اشاره به پیشنهادات اعضاء شورایاری محله تجریش در حوزه عمران و حمل و نقل و ترافیک گفت: در این بخش نیز ساماندهی ترافیکی خیابان شهرداری حد فاصل "میدان تجریش" تا "میدان قدس" و "خیابان شریعتی" حد فاصل "میدان قدس" تا "پل صدر" ، ساماندهی ایستگاه خط مینی بوس رانی درکه واقع در میدان تجریش و ساماندهی خطوط  تاکسی واقع در ابتدای خیابان شریعتی در دست پیگیری است.

پیرهادی بیان کرد: امکان احداث فضاهای ورزشی به منظور انجام ورزشهای گروهی و انفرادی و احداث ساختمان سرای محله به منظور ارائه خدمات مطلوب تر اجتماعی و فرهنگی به اهالی محله سایر مواردی است که در دستور کار قرار دارد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر انجام وظایف سایر سازمان ها و دستگاه ها در محلات شهر تهران، افزود: اهالی محله تجریش در خواست هایی را مبنی بر استقرار کانکس نیروی انتظامی در ضلع غربی بوستان آرزو و همچنین تکمیل عملیات ایجاد شبکه فاضلاب شهری داشته اند که این موارد به سازمان های مربوطه ارجاع داده شده است.

*محله حصار بوعلی( منطقه 1)

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه درباره محله حصار بوعلی واقع در منطقه 1 ، اظهار کرد: در این محله مواردی از جمله هرس کردن و رسیدگی به درختان خشک شده، نظارت مستمر به منظور نگهداری از فضای سبز موجود و باغات در سطح محله و ممانعت از تخریب باغات به ویژه در محدوده خیابان سرتیپ رضا سعیدی، رسیدگی به قنوات موجود و جلوگیری از ورود فاضلاب شهری به آنها، احداث میدان میوه تره بار، نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله و شستشوی روزانه مخازن، تأمین روشنایی خیابان ها، کوچه ها و معابر و جابه جایی و انتقال تیرهای برق واقع شده در وسط معابر به منظور تأمین امنیت شهروندان در دست بررسی است.

احداث پارکینگ عمومی محلی با توجه به ساختمان های بلند مرتبه

وی افزود: در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک محله نیز مواردی از جمله امکان احداث پارکینگ عمومی محلی با توجه به وجود ساختمان های بلند مرتبه، ساماندهی ترافیکی خیابان باهنر و خیابان سعیدی (از محدوده خیابان بازدار (کامرانیه) تا میدان باهنر) و همچنین تعریض خیابان باهنر در دستور کار قرار دارد.

پیرهادی ادامه داد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی محله حصار بوعلی نیز مواردی در دست بررسی است که از آن جمله می توان به امکان احداث مجموعه ورزشی چندمنظوره در سطح محله، ساماندهی و بهسازی وضوخانه مسجد جامع حصار بوعلی، احداث ساختمان مجزا جهت سرای محله اشاره کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به موارد پیشنهاد شده از سوی شورایاری محل در حوزه معماری و شهرسازی اشاره کرد و گفت: نظارت مستمر بر نحوه صدور مجوز احداث بناهای بلند مرتبه در گذرهای کم عرض (به طور نمونه برج دوقلو فرمان، برجهای خیابان سعیدی، اطلس مال)، پیش بینی ارائه طراحی نماهای ایرانی – اسلامی از سوی معاونت شهرسازی و معماری به سازندگان جهت جلوگیری از اشاعه نماهای فرهنگ غربی از موضوعاتی است که در دست بررسی است.