باران در راه است

امین‌حسین نقشینه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که از صبح امروز وارد غرب کشورمان شده در حال حاضر برخی استانها را تحت پوشش بارش پراکنده باران قرار داده و این وضعیت تا 48 ساعت آینده  نیز ادامه دارد.

وی افزود: در حال حاضر بارشها در آذربایجانها، سنندج، همدان، شهرکرد، اهواز، زنجان و تهران به وقوع پیوسته و فردا گستره این بارشها به سمت مرکز و شرق کشور ایجاد خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارشهای پراکنده باران طی 24 ساعت آینده دامنه‌های البرز مرکزی و شمال‌شرق کشور را دربرمی‌گیرد و در روز دوشنبه از نواحی شرقی خارج خواهد شد.

نقشینه از وقوع پدیده گرد و خاک در برخی استانهای کشور خبر داد و گفت: امروز کرمانشاه و ایلام دچار گرد و خاک شده و ساکنان آن با کاهش دید افقی روبرو شدند.

وی درباره وضعیت اهواز نیز گفت: استان خوزستان و اهواز امروز هوایی بارانی پیدا کرده است و مردم این منطقه با کاهش 12 درجه‌ای دما مواجه شده‌اند که طراوت خاصی به این منطقه بخشیده است.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی از روز دوشنبه مجدداً وارد کشور خواهد شد، اظهار کرد: این سامانه بارشی نیز نیمه غربی و مرکز کشور را دربرمی‌گیرد و موجب بارشهای پراکنده باران و در ارتفاعات بارشهای برف خواهد شد.

نقشینه افزود: استان تهران نیز طی دو روز آتی با وجود این سامانه‌های بارشی دچار بارش پراکنده باران خواهد شد و هوایی بهاری پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: بارشهای باران در روزهای پایانی سال غالب نقاط کشور را در برمی‌گیرد و این نشان می‌دهد که مردم ما سال 95 را با بارشهای باران به پایان می‌رسانند وامیدواریم در سال 96 نیز این بارشها ادامه یابد.

کارشناس سازمان هواشناسی  کشور، بیرجند با 6 درجه زیر صفر را  سردترین و بندرعباس با 29 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای امروز تهران به 14 درجه بالای صفر رسید که طی 24 ساعت آینده شاهد افزایش یک درجه‌ای آن خواهیم بود.

نقشینه به سیستم‌های بارشی کنونی در کشور اشاره کرد و گفت: این سیستم‌های بارشی با افزایش نسبی دما همراه است و این افزایش دما پتانسیل ذوب برف‌ها در مناطق کوهستانی را دارد به همین سبب اخطاریه‌های لازم برای بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و جلوگیری از خطرات سیلاب صادر شده است.